SPYSHOT: Mitsubishi XM versi produksi di Indonesia

SPYSHOT: Mitsubishi XM versi produksi di Indonesia

Mitsubishi XM dikhabarkan telah sah bakal diproduksikan tidak lama lagi, dan dijangka akan dilancarkan pada tahun ini juga. Ia dikatakan memiliki ketangkasan umpama sebuah SUV dengan kepelbagaian penggunaan sebuah MPV. Berkemungkinan besar ia bakal menjadi cerminan kepada penawaran MPV peringkat rendah yang sangat popular di Indonesia, antaranya melalui model-model seperti Toyota Avanza (dan juga Daihatsu Xenia), Suzuki Ertiga dan Honda Mobilio.

Bagi model konsep tersebut, ia ditampilkan dengan reka bentuk bahagian depan Dynamic Shield baharu, bersama lampu utama tirus yang dipadankan dengan rekaan gril hitam yang besar. Bahagian lengkungan tayarnya yang timbul, serta garis sisi badan yang ketara nampak mirip sebuah SUV. Namun, reka bentuk di bahagian atas, dengan D-pillar yang tidak ketara, memberikannya imej sebuah MPV.

Spyshot ini dipaparkan di laman web di Indonesia, dikesan sedang diuji di Bandung. Difahamkan, model produksi XM (atau mungkin akan menerima nama yang lain), tidak akan tampil dramatik seperti model konsep. Mitsubishi menjanjikan sedikit perbezaan daripada segi penggayaannya bagi model produksi, berbanding dengan model konsep yang dipertontonkan pada tahun lalu di GIIAS 2016.

Ia mungkin akan ditampilkan dengan lampu utama yang lebih langsing dan bampar yang kurang persegi. Walau bagaimana pun, bahagian hadapan dan garisan sisinya mungkin akan dikekalkan, tetapi tidak begitu menonjol berbanding yang diserlah menerusi model konsep.

SPYSHOT: Mitsubishi XM versi produksi di Indonesia

Sejak kebelakangan ini, Mitsubishi ternyata berusaha keras untuk memantapkan lagi rekaannya (lihat sahaja pada Pajero Sport terbaharu), dan memungkinkan XM ini mampu menggegar pasaran di bawah segmennya dengan imej yang lebih berketerampilan.

XM ini akan diproduksi di kilang baharu MMC di Bekasi, yang telah mula memproduksi Pajero Sport. Kilang bernilai US$565 juta ini telah pun dilancarkan minggu lalu oleh Presiden Indonesia Joko Widodo, dengan dihadiri oleh pengerusi baharu MMC Carlos Ghosn dan CEO Osamu Masuko.

GALERI: Mitsubishi XM di Concept IIMS 2017

GALERI: Foto rasmi Mitsubishi XM Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required