Honda Malaysia bakal perkenal tambahan dua model tahun ini – adakah termasuk Honda Accord Hybrid?

Honda Malaysia bakal perkenal tambahan dua model tahun ini – adakah termasuk Honda Accord Hybrid?

Ketika majlis bersama media awal tahun ini, Honda Malaysia mengumumkan akan memperkenalkan empat model baru sepanjang 2017. Seperti yang ramai sedia maklum, dua daripada model berkenaan sudah pun memasuki pasaran secara rasmi; Honda BR-V dan juga Honda City facelift 2017.

Dan, hari ini, sebuah lagi model dalam segmen B, Honda Jazz facelift 2017 pula dilancarkan. Ini termasuk varian hibridnya, Honda Jazz Hybrid i-DCD dengan enjin 1.5 liter serta gandingan motor elektrik. Selain itu, minggu lalu juga, sebuah lagi model telah diumumkan dibuka untuk tempahan serta dipertontonkan buat pertama kali di Pulau Pinang Ahad lalu – iaitu Honda CR-V 2017 generasi kelima.

Empat model yang diumumkan akan diperkenalkan itu diketahui kini, dengan tiga daripadanya sudah memasuki pasaran secara rasmi. Melihat kepada gerak kerja Honda Malaysia, model SUV Honda CR-V 2017 juga tidak akan menunggu lama sebelum ia dilancarkan nanti.

Dan, semua ini berlaku dalam tempoh separuh pertama tahun 2017. Jika semua perancangan pengenalan model baru untuk tahun ini “selesai” dalam tempoh enam bulan pertama, apa pula yang akan dilakukan Honda Malaysia pada separuh kedua 2017 bagi pengenalan model baru?

Honda Malaysia bakal perkenal tambahan dua model tahun ini – adakah termasuk Honda Accord Hybrid?

Ketika majlis pelancaran Honda Jazz facelift 2017 sebentar tadi, CEO dan Pengarah Urusan Honda Malaysia, Katsuto Hayashi memberi bayangan bahawa ada kemungkinan syarikat itu akan memperkenalkan dua model baru sebagai tambahan bagi tahun ini.

Model mana yang mungkin menjadi tambahan terbaru untuk diperkenalkan itu? Memandangkan Jazz Sport Hybrid i-DCD telah dilancarkan, dan kilang Honda di Melaka sudah dipersiap untuk pemasangan kenderaan dengan teknologi berkenaan, kami menjangkakan satu daripadanya mungkin model Honda Accord Hybrid, yang sebelum ini telah pun dilancarkan untuk pasaran Thailand – yang hadir lengkap dengan pakej keselamatan Honda Sensing.

Model keenam pula, menurut jangkaan kami dan bukannya pengesahan rasmi dari Honda Malaysia, ialah Honda Civic Type-R. Ini mengikut langkah sama yang pernah diambil oleh syarikat itu sebelum ini untuk pasaran Malaysia. Sama ada jangkaan ini betul atau sebaliknya, sama-sama kita nantikan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required