TINJAUAN AWAL: Honda CR-V 2017 pasaran Malaysia

Honda CR-V 2017 generasi ke-lima membuat penampilan sulung di Malaysia. Ia dipamerkan di Gurney Paragon, Pulau Pinang pada Ahad lalu. Kami mendekati model ini untuk mengetahui serba sedikit pembaharuan yang dilakukan. Hanya bahagian luaran didedahkan, manakala ruang kabin masih belum boleh dimasuki.

Versi yang ditampilkan dalam video ringkas ini ialah varian 2.0L. Bagaimanapun, varian yang ditunggu-tunggu tentunya yang dilengkapi enjin 1.5L Turbo VTEC, yang akan ditawarkan dengan spesifikasi paling tinggi. Perbezaan antara keduanya ialah penggunaan ekzos tunggal pada varian ini, manakala dua hujung ekzos krom bagi varian 1.5L Turbo.

Honda Malaysia menyatakan, enjin 1.5L Turbo berkenaan menghasilkan 193 PS dan 243 Nm tork – melebihi janaan kuasa enjin sama yang ada pada Civic 1.5L Turbo dan CR-V 2.4L sebelum ini. Model asas dengan enjin 2.0L pula mampu menjana 155 PS/190 Nm tork. Kedua-duanya akan digandingkan dengan transmisi CVT Honda Earth Dreams.

Perincian dan pecahan varian juga masih belum didedahkan. Namun, dijangka antara yang akan ditawarkan ialah varian 2.0L 2WD model asas, 2.0L 4WD untuk pertengahan dan varian 1.5L VTEC Turbo 4WD. Malaysia tidak akan menerima enjin turbodiesel yang dipasarkan di Thailand. Begitu juga hanya akan menerima versi lima-tempat duduk sahaja – versi tujuh tempat duduk tidak akan dibawa masuk.

Buat pertama kali, model ini akan dilengkapi dengan ciri keselamatan aktif Honda Sensing. Ia akan ditawarkan pada varian paling tinggi. Ini adalah termasuk ciri-ciri seperti Adaptive Cruise Control (ACC) dengan Low Speed Follow (LSF), Collision Mitigation Braking System (CMBS) dengan Forward Collision Warning (FCW), Lane Keeping Assist System (LKAS), Lane Departure Warning (LDW) dan Road Departure Mitigation (RDM).

Model ini telah dibuka untuk tempahan di Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required