Honda Accord 2018 – 1.5 turbo 6MT/CVT, 2.0 turbo 6MT/10AT dan 2.0 Hybrid eCVT sah untuk Amerika

Honda Accord 2018 – 1.5 turbo 6MT/CVT, 2.0 turbo 6MT/10AT dan 2.0 Hybrid eCVT sah untuk Amerika

Next Generation Honda Accord

Sebelum ini, Honda menerusi presiden dan CEOnya Takahiro Hachigo telah mengesahkan bahawa Honda Accord generasi baharu akan membuat penampilan sulungnya tahun ini. Terbaharu, model generasi ke-10 yang disifatkan sebagai Accord paling bergaya dan paling seronok dipandu tersebut diumumkan bakal menerima tiga pilihan enjin untuk pasaran Amerika Syarikat tahun ini.

Seperti dijangka, enjin NA 2.4 liter sedia ada akan disingkirkan dan digantikan dengan enjin 1.5 liter VTEC Turbo dengan sistem suntikan bahan api terus, digandingkan bersama pilihan transmisi sama ada manual enam-kelajuan atau CVT automatik. Tiada perincian berkenaan kuasa kuda diumumkan, tetapi boleh diagak ia akan menggunakan talaan yang sama pada CR-V baharu dengan janaan 190 hp/243 Nm.

Apa yang menarik dan tidak diduga, enjin NA 3.5 liter V6 bakal digantikan dengan enjin 2.0 liter VTEC Turbo dengan sistem suntikan bahan api terus yang diambil dari Honda Civic Type-R. Juga tiada angka kuasa kuda rasmi diumumkan, tetapi ia dijangka bakal menjana kuasa sekitar 278 hp (kuasa enjin V6 sedia ada) hingga 316 hp iaitu kuasa yang dijana enjin Civic Type-R sekarang.

Accord Hybrid turut bakal menyertai barisan model generasi baharu ini sebagai pilihan lebih mesra alam. Ia bakal menampilkan teknologi hibrid baharu Honda dengan enjin 2.0 liter petrol dan juga sepasang motor elektrik memacu roda hadapan, menerusi transmisi CVT elektronik yang dikenali sebagai eCVT.

GALERI: Spyshot Honda Accord generasi kesepuluh

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required