Renault Megane RS baharu – lukisan paten tersiar

Renault Megane RS baharu – lukisan paten tersiar

Majlis pelancaran rasmi Renault Megane RS baru sememangnya ditunggu sekian lama, dan ia sebelum ini sudah pernah dipertonton semasa hari perlumbaan F1 di Monaco dan teaser juga sudah dikeluarkan. Menurut kenyataan yang dikeluarkan, ia hanya akan tampil secara rasmi di Frankfurt Motor Show bulan September ini.

Walaubagaimanapun, terbaru, gambar penuhnya tersebar dan ini adalah gambar paten yang dihantar kepada World Intellectual Property Organization. Sebagai sebuah model paling tinggi, model Megane Renault Sport adalah lebih agresif berbanding Megane GT.

Paling jelas boleh dilihat di hadapan adalah lampu kabus LED dengan rekaan chequered flag, dan ia terletak di bahagian tepi bampar yang agresif dengan salur udara yang besar, dan terdapat lencana RS di bawah logo Renault. Lengkuk tayar hadapan pada kenderaan ini turut menempatkan salur udara.

Pada bahagian belakang, Megane RS ini mendapat bampar yang mempunyai sirip menegak, diffuser yang besar dan muncung ekzos berkembar berbentuk trapezoid. Di kedua bucunya terdapat lampu LED nipis dan panjang, yang unik untuk model baru ini.

Tiada informasi rasmi berkenaan enjin model ini, tetapi desas-desus mengatakan ia akan dikuasakan oleh enjin empat silinder 2.0 liter turbo dengan kuasa lebih 300 hp. Ia juga akan didatangkan dengan dua pilihan transmisi iaitu sama ada automatik klac berkembar EDC atau manual enam kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required