Teaser baharu Renault Megane RS – diuji di salji

<em>Teaser</em> baharu Renault Megane RS – diuji di salji

Walaupun sudah membuat kemunculan sulungnya hujung bulan lalu pada F1 GP Monaco 2017 (masih dengan pelekat penyamaran di seluruh badan), teaser untuk Renault Megane RS sekali lagi disiarkan sebelum pendedahan sepenuhnya yang dijadualkan pada Frankfurt Motor Show September ini.

Imej teaser baharu ini memaparkan Megane RS generasi baharu tersebut diuji dalam cuaca sejuk, serta mengenakan pelekat penyamaran yang agak berbeza dari unit yang muncul di Monaco tempoh hari.

Ciri lain, nampaknya ia masih sama seperti apa yang dilihat sebelum ini termasuk lampu hadapan bersama lampu nyalaan siang LED berbentuk-C, lampu kabus LED dengan motif chequered flag Renault Sport serta tip ekzos berkembar diletakkan pada bahagian tengah.

<em>Teaser</em> baharu Renault Megane RS – diuji di salji

Walau bagaimanapun Renault masih lagi belum mendedahkan apa-apa berkenaan bahagian dalaman hatchback berprestasi tinggi generasi baharu ini, dijangka hanya akan diketahui pada September nanti.

Sehingga kini, Renault masih lagi belum mengumumkan berkenaan enjin dan juga angka kuasa yang bakal dibekalkan pada Megane RS baharu berkenaan. Tetapi boleh dijangka ia bakal diberikan enjin petrol 2.0 liter turbo dengan kuasa melebihi 300 hp, dan pastinya jentera ini turut mensasarkan untuk memadam rekod 7 minit 43.80 saat oleh kereta pacuan roda hadapan terpantas di litar Nurburgring buat masa sekarang iaitu Honda Civic Type-R.

Walau bagaimanapun, Renault sudahpun mengesahkan Megane RS bakal diberikan transmisi klac berkembar EDC (seperti pada Clio RS) buat pertama kali, namun pilihan kotak gear manual enam-kelajuan masih lagi dikekalkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required