Porsche Cayenne 2018 – gambar rasmi luar dan dalam model SUV generasi ketiga tersebar lebih awal

Porsche Cayenne 2018 – gambar rasmi luar dan dalam model SUV generasi ketiga tersebar lebih awal

Porsche Cayenne baru hanya akan didedahkan secara rasmi buat pertama kali pada 29 Ogos, iaitu esok, tetapi gambar rasmi pertamanya sudah pun mula tersebar di internet, dan gambar yang kami paparkan ini hasil daripada Auto Express.

Melalui gambar ini, kita boleh melihat kebanyakan bahagian hadapannya tidak banyak berubah kecuali pada gril serta corong udara di tepi yang baru, seperti Panamera. Lampu utama LED dengan gaya empat petak kecil serta rekaan rim baru turut dapat dilihat, sementara bahagian belakang pula nampak lebih rapi dengan terdapat panel tengah yang menyambungkan kedua-dua lampunya yang lebih nipis.

Di dalam, susun atur papan pemuka baru kini lebih kemas, dengan bahagian tengahnya dikuasai oleh skrin yang besar, manakala corong pendingin hawa pula direndahkan supaya permukaannya lebih sekata. Konsol tengah juga kelihatan kurang sibuk, kerana tidak banyak butang kawalan.

Cayenne baru dibina atas platform MLB Evo (juga digunakan untuk Audi Q7 dan Bentley Bentayga), dan ia akan ditawarkan dalam variasi enjin enam dan lapan silinder. Bagi model petrol, enjin yang digunakan adalah unit V6 3.0 liter turbo dan V6 2.9 liter twin-turbo. Model Cayenne Turbo juga boleh dijangka, dengan bakal menggunakan enjin V8 4.0 liter twin-turbo dengan kemampuan hampir seperti Panamera.

Turut pernah dilaporkan sebelum ini, Cayenne baru juga akan ditawarkan dalam versi yang mendapat tambahan kuasa elektrik, iaitu unit hibrid petrol 2.9 liter twin-turbo 470 hp serta hibrid V8 biturbo 680 hp yang menggunakan nama model Panamera S E-Hybrid.

Cayenne baru, yang merupakan model generasi ketiga hanya akan membuat penampilan rasmi pertama semasa pameran Frankfurt Motor Show bulan hadapan, tetapi perinciannya mungkin akan didedahkan esok.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required