Kia Picanto X-Line untuk Frankfurt – 1.0L T-GDI 100 PS

Kia Picanto X-Line untuk Frankfurt – 1.0L T-GDI 100 PS

Kereta yang anda lihat ini adalah Kia Picanto X-Line, yang akan dijual di Eropah pada suku keempat tahun ini. Sebelum itu, Picanto generasi ketiga akan membuat penampilan umum pertama di Frankfurt Motor Show.

Ia dikuasakan oleh enjin petrol T-GDI 1.0 liter dengan kuasa 100 PS pada 4,500 rpm dan 172 Nm tork antara 1,500 hingga 4,500 rpm. Enjin ini juga boleh dilihat dipakai pada model cee’d dan Rio, dan membolehkan Picanto ini mencecah 100 km/j dari pegun dalam masa 10.1 saat. Penggunaan bahan api pula berada pada tahap 4.5 l/100 km.

Menurut Kia, Picanto X-Line ini mendapat inspirasi daripada model crossover dan SUV Kia seperti Sportage dan Sorento. Ini boleh dilihat daripada penggayaannya, yang ranggi dan mempunyai kemasan plastik hitam, bampar baru dengan skid plate dan kemasan berwarna hijau (kemasan berwarna perak juga disediakan sebagai pilihan).

Sekiranya itu masih tidak mencukupi, X-Line turut ditinggikan, dengan jarak kelegaan 156 mm, iaitu 15 mm lebih tinggi daripada Picanto standard. Senarai kelengkapan lain termasuk rim aluminium 16 inci, lampu siang dan kabus LED, kamera undur serta antena bentuk sirip.

Pada bahagian dalam pula, X-Line dilengkapi dengan unit informasi dan hiburan skrin sesentuh tujuh inci, pengecas telefon tanpa wayar, soket pengecas USB dan pedal aluminium. X-Line juga menggunakan roda stereng yang berbentuk rata di bawah seperti Picanto GT Line.

Untuk aspek keselamatan pula, Picanto dilengkapi dengan enam beg udara secara standard (beg udara lutut diberi sebagai pilihan), struktur badan Advanced High Strength Steel (AHSS) dan Vehicle Stability Management (VSM) dengan Electronic Stability Control (ESC). Turut ditawarkan adalah Autonomous Emergency Braking (AEB), sistem amaran perlanggaran hadapan (FCWS) dan sistem pemerhati tekanan angin (TPMS).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required