Lakaran awal bagi SUV Lotus bocor – cukup menarik?

Lakaran awal bagi SUV Lotus bocor – cukup menarik?

Sudah sekian lama khabar angin berkaitan SUV daripada Lotus bertiup, dan kini kita dapat melihat sedikit sebanyak rekaan yang dirancang itu. Lakaran paten awal SUV Lotus ini kini bocor di China, menampakkan sebuah rekaan yang sporty dengan sentuhan yang sinonim dengan jenama Lotus.

Bahagian depannya kelihatan tidak begitu jauh beza dari rekaan pada kereta-kereta sport Lotus yang pernah dihasilkan sebelum ini, dengan tiga ruang masukan udara yang lebar serta logo bulat yang ada. Jika gambar-gambar ini – yang diterbitkan oleh sebuah laman web di China, PCAuto.com.cn – boleh dipercayai, SUV ini akan memiliki profil sisi yang tak kalah menawan, dengan cermin di belakang yang lebih tirus.

Ia tidak kelihatan seperti Lotus APX Concept. Dan, itu boleh difahami; rekaan berkenaan dilakukan 10 tahun dahulu, tentulah selera dan keperluan hari ini sudah banyak berubah. Rekaan baru ini menunjukkan penampilan SUV yang lebih moden pengeluarnya.

Lakaran awal bagi SUV Lotus bocor – cukup menarik?

Ini sahaja maklumat yang diketahui setakat ini. Khabar angin lain yang bertiup ada menyatakan bahawa model itu nanti akan dibangun menggunakan platform dari Volvo atau Lynk&Co tidak dapat dipastikan. Perlu dinyatakan, projek ini dimulakan lama sebelum Geely mempunyai kepentingan terhadap jenama-jenama ini. Dua tahun lalu, CEO Lotus, Jean-Marc Gales pernah mengeluarkan kenyataan bahawa SUV Lotus itu nanti akan lebih baik pengendaliannya berbanding Porsche Macan.

Berdasarkan lakaran ini, apa pula pandangan anda? Adakah ia cukup ramuan untuk menjadi sebuah SUV yang berjaya memenangi hati orang-ramai?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • AshMan on Oct 27, 2017 at 9:59 am

    model yang menarik.. garisan cross antara cermin belakang ke tepi nampak bayangan evora.

    tapi biasanya suv ni enjin akan di hadapan. ini berlaku pada porsche dan lambo.. kalau lotus cukup “gila” untuk kekalkan DNA mereka..cuba la suv enjin tengah. haha

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required