Papan pemuka Mercedes-Benz G-Class generasi seterusnya bocor – diterapkan konsep lebih moden

Papan pemuka Mercedes-Benz G-Class generasi seterusnya bocor – diterapkan konsep lebih moden

Papan pemuka untuk Mercedes-Benz G-Class generasi seterusnya telah tersebar lebih awal daripada penampilan pertama kenderaan tersebut, dan dapat dilihat hasil daripada laman Autoweek. Seperti yang anda boleh lihat pada gambar ini, banyak tanda daripada model Mercedes-Benz yang lebih moden diterapkan pada papan pemuka ini, sambil masih lagi mengekalkan karekter pelbagai guna G-Class.

Pada bahagian kiri papan pemuka ini, iaitu bahagian di mana sterengnya juga berada, terdapat corong pendingin hawa seperti daripada E-Class Coupe C238, dan di bawahnya terdapat suis untuk menyalakan lampu. Stereng pelbagai guna pada kenderaan ini juga dilihat diambil terus daripada S-Class W222 baru, bersama rekaan panel instrumen analog baru.

Kenderaan yang boleh dibawa masuk offroad ini turut mempunyai skrin lebar baru, dan menunjukkan peningkatan yang besar berbanding unit kecil yang digunakan pada model sebelum ini. Ia juga pastinya akan menawarkan pelbagai fungsi. Di bawah skrin ini, terdapat suis untuk mengawal pengunci differential, dan kedudukannya adalah hampir serupa seperti sebelum ini.

Papan pemuka Mercedes-Benz G-Class generasi seterusnya bocor – diterapkan konsep lebih moden

Di samping butang ini terdapat lagi corong pendingin hawa manakala suis pengawal pendingin hawa dan sistem informasi serta hiburan terletak di bawahnya. Walaupun konsol tengah tiada pada unit pameran ini, kita boleh menjangka pelbagai lagi butang untuk sistem hiburan di bahagian tersebut.

Memandangkan papan pemuka ni dilihat mempunyai suis brek kecemasan elektronik (di bahagian kiri, bawah), tuil penarik brek kecemasan biasa mungkin lagi tidak akan digunakan. Pada bahagian penumpang, ruang simpanan di papan pemuka tersebut nampak lebih kemas, manakala pemegang tangan juga dilihat kini lebih tinggi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required