Bugatti panggil semula 47 unit Chiron kerana kimpalan yang terjejas pada pendakap tempat duduk hadapan

Bugatti panggil semula 47 unit Chiron kerana kimpalan yang terjejas pada pendakap tempat duduk hadapan

Walau semahal mana pun sesebuah kereta, ia masih lagi dibina oleh manusia dan tidak mustahil untuk dipanggil semula atas kerosakan-kerosakan tertentu. Contohnya, masalah yang timbul pada 47 unit Bugatti Chiron ini, yang menyebabkan ia perlu dipanggil semula oleh pembuat supercar dari Perancis berkenaan.

Secara spesifiknya, Bugatti mengesan masalah yang berlaku pada pendakap pemasangan tempat duduk hadapan di mana terdapat kimpalan yang telah terjejas di bahagian tersebut.

Walau bagaimanapun, Bugatti tidak memberikan notis kepada setiap pemilik untuk membawa sendiri kereta mereka ke pengedar, sebaliknya para ‘Flying Doctors’ Bugatti akan menelefon setiap pemilik berkenaan bagi membuat temu janji untuk mengambil kereta tersebut dan di bawa ke pengedar untuk diperiksa.

Jika dikesan mempunyai masalah yang dinyatakan, keseluruhan pemasangan tempat duduk tersebut akan diganti baharu secara percuma. Untuk pengetahuan anda, khidmat ‘Flying Doctors’ ini sememangnya adalah sebahagian servis yang ditawarkan oleh Bugatti untuk pelanggan mereka.

‘Flying Doctors’ berkenaan boleh terbang kemana sahaja di dunia bagi menjalankan servis, penyelenggaraan mahupun pembaikkan pada setiap kereta Bugatti. Menurut syarikat tersebut, program ini “boleh disamakan dengan servis concierge di hotel-hotel enam-bintang”.

Juruteknik-juruteknik berkenaan juga boleh dihubungi 24 jam sehari, tujuh hari seminggu. Mereka juga boleh memantau kereta dari jarak jauh, dan jika pembaikan perlu dilakukan, ia akan di atur atau mereka akan terus datang ke rumah pemilik.

GALERI: Bugatti Chiron

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required