SPYSHOT: Hyundai Veloster Turbo 2019 dilihat penuh

SPYSHOT: Hyundai Veloster Turbo 2019 dilihat penuh

Setakat ini kita sudah tahu bahawa Hyundai Veloster generasi seterusnya akan membuat penampilan rasmi semasa acara North American International Auto Show (NAIAS) 2018 bulan hadapan di Detroit. Ini adalah tujuh tahun selepas Veloster pertama dipertontonkan. Hyundai juga sudah menyiarkan gambar model ini yang dibalut dengan pelekat camo, tapi ini pula adalah gambar yang lebih jelas.

Walaupun dalam keadaan malam dan waktu yang sibuk pada hujung minggu, jurugambar intipan kami berjaya menangkap gambar model coupe kompak yang sporty ini, tanpa sebarang pelekat sewaktu ia sedang menjalani penggambaran untuk tujuan promosi.

Memandangkan kini kita sudah melihat kedua-dua belah bahagian Veloster ini, boleh disahkan bahawa konfigurasi unik pintu belakang di satu belah sahaja diteruskan lagi pada model baru ini. Terdapat juga gril heksagonal besar di bahagian depan dan lampunya nampak lebih kecil dan tajam berbanding sebelum ini. Di bahagian hujung bampar pula terdapat penghadang angin.

SPYSHOT: Hyundai Veloster Turbo 2019 dilihat penuh

Kereta yang ditemui ini mempunyai skema warna dua tona, dengan bumbung serta bahagian A-pillar berwarna hitam. Warna gelap ini juga digunakan pada kemasan yang lebih rendah pada badan seperti lip hadapan, side skirt dan bampar belakang. Veloster baru ini juga nampak seperti lebih sporty dan mempunyai rekaan lebih tajam.

Perubahan yang lebih besar boleh dilihat pada bahagian belakang, dengan lampu yang lebih panjang. Cermin belakang juga kelihatan lebih panjang, yang menjelaskan lagi kelebaran kereta ini. Sama seperti Elantra AD, terdapat tiga elemen di dalam lampu belakang tersebut tapi kami tidak dapat melihat bentuknya dengan jelas. Ini juga mungkin adalah model Turbo, dengan dua muncung ekzos di tengah.

Veloster baru ini boleh dijangka akan menggunakan enjin Gamma T-GDi turbo dengan padanan kotak gear automatik klac berkembar dan manual enam kelajuan. Hyundai nampaknya masih percaya dengan kotak gear manual, dan akan melancarkan hot hatch pertama mereka dan model N (i30 N) dengan pilihan kotak gear tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required