Nissan Terra – foto sedikit bahagian ruang dalaman didedahkan sebelum diperkenalkan secara rasmi

Nissan Terra sekali lagi dikesan, kali ini kita berpeluang melihat ruang dalaman SUV tujuh-tempat duduk ini. Bakal dibangunkan berdasarkan model trak pikap NP300 Navara, terdapat desas-desus yang menyatakan Terra akan diperkenalkan pada umum di Beijing Auto Show 2018 yang dijangka berlangsung April hadapan.

Berdasarkan imej ini, papan pemuka Terra kelihatan tidak begitu banyak berbeza dengan Navara, malah memang agak mirip dengan trak pikap tersebut. Ini termasuklah bentuk corong pendingin hawanya, suis kawalan suhu, rekaan roda stereng dan konsol tengah yang tidak banyak perubahan.

Pendekatan ini dilihat berbeza dengan SUV yang berdasarkan pikap termasuklah Toyota Fortuner (berdasarkan Hilux), serta Isuzu MU-X (berdasarkan D-Max) untuk pasaran China. Contoh lain pula seperti Ford Everest (berdasarkan Ranger) dan Mitsubishi Pajero Sport (berdasarkan Triton), di mana peningkatan bagi bahagian kabin adalah berkaitan dengan pendekatan kebanyakan pasaran.

Sementara itu, bahagian luarannya diberi kelainan berbanding Navara. Terra ditampilkan dengan gril utama signatur V-Motion Nissan bersaiz besar, digandingkan bersama lampu hadapan yang lebih tajam berbanding Navara. Manakala pada bahagian belakang pula, rekaan diberikan agak ringkas dengan DNA Nissan, meliputi lampu dengan rekaan ‘two-piece’ serta jalur krom yang merentangi pintu tailgate.

SUV ini dijangka bakal dijana enjin 2.3 liter turbodiesel berkuasa 190 hp/450 Nm, digandingkan bersama kotak gear enam-kelajuan manual atau tujuh-kelajuan automatik. Ia juga berkemungkinan besar akan ditawarkan dalam versi pacuan roda-belakang dan pacuan empat-roda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required