Honda HR-V facelift 2018 – gambar bocor dari Jepun

Honda HR-V facelift 2018 – gambar bocor dari Jepun

Di Jepun, Honda HR-V atau juga dikenali sebagai Vezel di beberapa pasaran telah dilancarkan sejak tahun 2013, namun sehingga sekarang tidak diberi sebarang perubahan gaya atau facelift. Terbaru, gambar versi facelift telah bocor dari Jepun dan disiarkan oleh laman web www.headlightmag.com.

Melalui imej yang dijangka adalah risalah jualan ini, HR-V versi facelift ini dapat dilihat mempunyai perubahan terutama pada bahagian gril dan bampar. Grilnya kini menggunakan permukaan krom yang lebih besar seperti Honda Accord, dan Civic generasi kesepuluh, City facelift ataupun HR-V versi Mugen Tulisan di atasnya pula menunjukkan warna Midnight Blue Metallic dan Pearl White.

Selain daripada itu, lampu utama kenderaan ini turut dilihat menggunaan unit baru, dengan di dalamnya terdapat bentuk seperti sisik ikan, berserta lampu siang dan lampu penunjuk arah LED. Bentuk bahagian bukaan udara yang turut menempatkan lampu kabus turut diubah menjadi lebih berpetak.

Honda HR-V facelift 2018 – gambar bocor dari Jepun

Di pasaran Malaysia sendiri, HR-V sudah ditawarkan sejak tahun 2015, dengan pilihan hanya enjin 1.8 liter berkuasa 142 PS dan 172 Nm tork. Pada bulan Mei yang lalu, kod tarif duti baru kastam telah dilaksanakan, dan HR-V menerima kesan dengan harganya diturunkan menjadi antara RM101,100 hingga RM121,000.

Sementara itu pada bulan Disember tahun lepas, satu unit ujian HR-V yang masih lagi diselindung turut ditemui oleh pembaca kami di sekitar Petaling Jaya, sekaligus ia seperti memberi petanda model versi facelift akan tiba tidak lama lagi.

GALERI: Honda HR-V yang dijual sekarang

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required