Spoon kembali memproduksi rim aloi forged SW388

Spoon kembali memproduksi rim aloi <em>forged</em> SW388

Jika anda peminat tegar modifikasi Honda, anda tentu sangat mengenali rim aloi forged berwarna hitam keluaran jenama penala Jepun -Spoon- yang digelar SW388. Spoon telah menghasilkan rim ini bersama pengeluar rim dari Rusia iaitu Desmond pada tahun 1994 (rim ini juga dikenali sebagai Desmond Regamaster Evo – dihasilkan hanya dengan warna putih), dan terkenal kerana sangat ringan dengan berat hanya 3.88 kg.

Namun setelah Desmond menutup operasinya, SW388 asal hanya diproduksi sehingga 1999. Berita baik untuk peminat rim ini, Spoon mengumumkan rim berkenaan akan dikeluarkan semula, serta diberi penambahbaikkan pada rekaannya.

Rim ini akan dihasilkan semula 100% di Jepun, dan masih dihasilkan sebagai sebuah rim aloi forged, serta masih ditawarkan hanya dengan warna hitam matte. Untuk SW388 baharu ini, rekaan sebelah dalam pada bahagian yang bersentuhan dengan hab roda dikemaskini bagi memberikan lekatan yang lebih kuat serta menyerap impak dengan lebih baik bagi mengelakkan lug nut dari rosak.

Buat permulaan, Spoon hanya akan menghasilkan SW388 dalam saiz-18 inci dengan lebar 8.5jj (offset +45) dan PCD 114.3 lima lubang – ini bermaksud ia hanya sesuai untuk Civic generasi kesepuluh standard iaitu sedan FC dan hatchback FK7. Untuk masa hadapan, Spoon bakal memproduksi SW388 dengan saiz bermula 15 hingga 18-inci (lebar 6.5 hingga 8.5 jj) dan juga versi untuk Civic Type R FK8 (dengan PCD 120 lima lubang) dengan diameter 19 hingga 20-inci.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required