Toyota Yaris facelift dilancarkan di Indonesia 20 Feb ini

Toyota akan melancarkan Yaris facelift di Indonesia pada minggu hadapan, dengan majlis pelancarannya dijangka berlangsung di Jakarta pada 20 Februari ini. Menurut laporan Kompas, hatchback yang menerima peningkatan ini diproduksi dari Toyota Motor Manufacturing Indonesia yang terletak di Karawang sejak Januari, dengan penghantaran kepada para pengedar sedang rancak berjalan.

Spyshot bagi Yaris facelift spesifikasi Indonesia ini menunjukkan bahagian hadapan dan belakangnya yang lebih kurang sama dengan Yaris facelift pasaran Thailand, yang telah dilancarkan terlebih dahulu iaitu pada September 2017.

Di Thailand, Yaris dan Yaris Ativ sedan merupakan kereta eko Thai yang ditawarkan dengan enjin 1.2 liter dan harga yang rendah. Walau bagaimana pun tiada pematuhan sebegitu di Indonesia, maka Yaris akan diposisikan lebih tinggi berbanding Daihatsu Ayla dan Toyota Agya, dengan enjin 1.0L dan 1.2L.

Di Indonesia, Toyota Yaris turut akan ditawarkan dengan pilihan premium bersama enjin 1.5 liter. Iaitu sama dengan unit 2NR seperti pada Perodua Myvi dan Toyota Vios, dengan DOHC dan Dual VVT-i.

Daihatsu Sirion baharu – model CBU rebadged Myvi dari Malaysia – telah dilancarkan semalam dengan enjin 1.3L dan gandingan antara kotak gear manual lima-kelajuan atau automatik empat-kelajuan.

Sirion baharu ditawarkan dari Rp 182.5 juta (RM52,655) hingga Rp 193.5 juta (RM55,819), jadi sudah pasti Yaris akan diletakkan harga yang sedikit mahal darinya. Apa pendapat anda mengenai Yaris facelift berbanding Myvi baharu?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required