BMW keluarkan teaser model konsep empat pintu berbadan besar – mungkinkah 8 Series Gran Coupe?

BMW keluarkan teaser model konsep empat pintu berbadan besar – mungkinkah 8 Series Gran Coupe?

BMW telah mengeluarkan imej teaser pertama yang menunjukkan sebuah kereta konsep yang akan dibawa ke pameran Geneva Motor Show minggu hadapan. Tiada informasi lain yang datang dengan gambar ini, tetapi ia sendiri menunjukkan sebuah model empat pintu yang besar dan panjang.

Model 5 dan 7 Series adalah limosin yang formal, jadi mungkinkah BMW sedang menyiapkan sebuah model saloon yang dapat menarik pelanggan Porsche Panamera, seperti Aston Martin Rapide? Garis badan yang digunakan pada model ini cukup tersendiri, dengan hud yang panjang, cermin hadapan condong dan but belakang seperti mempunyai ducktail.

Selain daripada itu, gambar teaser ini juga menunjukkan sebuah model yang menyerupai 8 Series Concept, yang dijadualkan akan mula produksi pada tahun ini. Jadi, adakah kita sedang melihat sebuah “8 Series Gran Coupe”?

BMW keluarkan teaser model konsep empat pintu berbadan besar – mungkinkah 8 Series Gran Coupe?

Sementara itu, Mercedes-AMG juga sedang menyiapkan sebuah kereta empat pintu jenis sama yang juga akan membuat penampilan di Geneva. Model ini akan menjadi satu alternatif kepada CLS, iaitu coupe empat pintu mewah pertama jenama itu.

Berkenaan 8 Series Concept, ia sebenarnya ada dipamerkan di Malaysia, iaitu di BMW Luxury Excellence Pavilion sehingga 7 Mac ini. Mereka yang berminat boleh mendaftarkan diri terlebih dahulu sebelum datang dan terus masuk.

GALERI: BMW 8 Series Concept di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required