Honda umumkan Urban EV versi produksi boleh mula ditempah di Eropah bermula awal tahun hadapan

Honda umumkan Urban EV versi produksi boleh mula ditempah di Eropah bermula awal tahun hadapan

Honda Urban EV Concept unveiled at the Frankfurt Motor Show

Tahun lalu di Frankfurt Motor Show, Honda telah mendedahkan model konsep hatchback kompak janaan elektrik sepenuhnya yang digelar Urban EV Concept. Pendedahan model yang direka seakan jelmaan semula Honda Civic generasi pertama (SB1) berkenaan nampaknya mengundang minat orang ramai dan Honda sendiri telah berjanji ia akan diproduksi bermula 2019.

Berita baik, jenama tersebut telah mengumumkan bahawa versi produksi kereta ini akan boleh ditempah bermula awal tahun hadapan. “Versi produksi model konsep yang sangat popular ini akan diperkenalkan di Eropah menjelang lewat tahun 2019 kelak, dan untuk respon kepada maklum balas posistif dari model ini, kami jangka tempahan untuk Urban EV ini akan dibuka pada awal 2019,” kata naib presiden senior, Honda Motor Europe ketika sidang media di Geneva Motor Show 2018.

Setelah masuk kepasaran nanti, Urban EV akan menjadi kenderaan elektrik sepenuhnya dari Honda yang akan diproduksi secara besar-besaran dan dijual di rantau Eropah. Seperti yang anda boleh lihat, kereta ini direka dengan bentuk seakan Civic “telur” yang menampilkan lampu hadapan berbentuk bulat dan bentuk badan keseluruhan yang sangat comel.

Bahagian dalamnya juga direka bagi membangkitkan nostalgia terhadap Civic SB1 dengan papan pemuka dua tingkat serta diberikan kemasan kayu. Model konsep tersebut boleh dinaiki seramai empat-orang dengan bahagian hadapan diberikan tempat duduk jenis bangku yang bersambung. Paparan pada papan pemuka pula memberikan pelbagai informasi seperti jarak perjalanan, manakala skrin tambahan pada panel pintu memberikan paparan dari kamera sisi yang menggantikan tugas cermin pandang belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required