Imej teaser Subaru Forester generasi baharu disiar – bakal buat kemunculan di New York Auto Show 2018

Imej <em>teaser</em> Subaru Forester generasi baharu disiar –  bakal buat kemunculan di New York Auto Show 2018

Subaru mengumumkan akan mendedahkan generasi terbaharu untuk SUV Forester pada New York International Auto Show (NYIAS) 2018 yang akan berlangsung hujung bulan ini.

Serentak dengan pengumuman berkenaan, jenama tersebut turut menyiarkan imej teaser, yang hanya memaparkan lampu belakang yang direka berbentuk-C – elemen yang sama tampil pada Forester generasi sedia ada. Namun menerusi imej tersebut, Forester generasi baharu berkenaan dibayangkan akan tampil lebih dinamik.

Menerusi model Viziv Future Concept yang muncul pada Tokyo Motor Show 2015, rekaan SUV ini mungkin akan direka dari inspirasi model konsep berkenaan, termasuk elemen lampu hadapan berbentuk-C yang sama. Selain dari Impreza dan XV, Subaru Global Platform turut akan dijadikan asas untuk model terbaharu Subaru tersebut.

Perkara lain yang boleh dijangka, Forester bakal dijana enjin tradisi boxer empat-silinder Subaru (termasuk hibrid), transmisi CVT dan juga sistem pacuan empat roda Symmetrical All Wheel Drive. Sistem bantuan pemanduan Subaru EyeSight juga mustahil tidak dipadankan. Perincian lanjut bakal didedahkan pada 28 Mac ini di New York.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required