SPYSHOT: Kia Sportage facelift dijumpai di Korea

SPYSHOT: Kia Sportage facelift dijumpai di Korea

Kia Sportage generasi keempat bakal diberikan facelift, dan unit ujiannya telah ditemui di Korea Selatan baru-baru ini. Gambar yang diperolehi daripada Motorgraph ini menunjukkan SUV tersebut berhenti sebentar untuk mengisi minyak, seterusnya dapat diambil gambar secara dekat.

Walaupun usaha keras dilakukan untuk melindungi rupa baru Sportage ini, kita masih boleh melihat lampu hadapan bentuk baru, yang kini mempunyai empat bintik DRL seperti Forte dan Ceed baru. Gril ‘tiger nose‘ dan bahagian bawah bampar juga seperti diberi sentuhan baru, dengan bukaan yang lebih besar dan lampu kabus baru.

SPYSHOT: Kia Sportage facelift dijumpai di Korea

Pada bahagian belakang, terdapat lampu LED baru, dan berdasarkan apa yang terdedah di sebalik kain pelindung itu, bamparnya juga mungkin adalah baru. Tiada gambar bahagian dalam yang diberi, tapi anda boleh menjangka trim serta bahan kemasan yang diperbaharui, bersama sistem informasi, hiburan serta kelengkapan yang terkini.

Sama juga untuk enjin. Ia mungkin diperbaharui dengan pilihan yang termasuk enjin petrol NA dan turbo, dengan kapasiti 1.6, 2.0 dan 2.4 liter, manakala enjin diesel turbo pula terdiri daripada unit 1.7 dan 2.0 liter. Semua enjin ini bakal dipadankan bersama transmisi manual enam kelajuan, automatik enam kelajuan dan automatik klac berkembar tujuh kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required