Bangkok 2018: Thai kini terima Nissan GT-R secara rasmi – Premium Edition, waranti 3-tahun, RM1.67 juta

Bangkok 2018: Thai kini terima Nissan GT-R secara rasmi – Premium Edition, waranti 3-tahun, RM1.67 juta

Sebelum ini, peminat Nissan GT-R R35 di Thailand yang mahu memiliki kereta sport berkenaan perlu mendapatkannya dari pengimport persendirian, lebih kurang apa yang perlu dilakukan oleh peminat jentera berkenaan di Malaysia. Namun ketika berlangsungnya Bangkok Motor Show 2018, Nissan Motor Thailand mengumumkan mereka telahpun mengimport kereta tersebut secara rasmi, dan dijual oleh pengedar berprestasi tingginya, Siam Nissan TKF.

Pasaran Thailand hanya menerima GT-R dari versi Premium Edition, dijual pada harga 13.5 juta baht (RM1.67 juta). Nissan GT-R R35 facelift terkini yang muncul pada tahun 2016 ini hadir dengan dua lagi versi pada peringkat global iaitu Track Edition dan Nismo, manakala versi Premium Edition ini merupakan model yang direka dengan elemen mewah dan ditumpukan pada aspek keselesaan.

Ia diberikan lampu hadapan LED automatik, balutan kulit semi-aniline pada tempat duduk berkuasa elektrik dan roda stereng pelbagai fungsi (hitam, tan ivory, merah), cruise control, penghawa dingin automatik dua-zon, sistem kunci pintar bersama butang penghidup enjin, kamera undur dan cermin hadapan akustik.

Model ini menerima juga sistem audio surround Bose dengan 11-pembesar suara termasuk dua subwoofer yang diletakkan pada bahagian tengah tempat duduk belakang. Manakala untuk memantau pelbagai data prestasi kereta ini, skrin sesentuh utama bersaiz lapan-inci diberikan pada papan pemuka.

Bangkok 2018: Thai kini terima Nissan GT-R secara rasmi – Premium Edition, waranti 3-tahun, RM1.67 juta

Walaupun telah sedekad berada dalam pasaran, model terbaharu GT-R ini masih dijana enjin 3.8 liter V6 turbo berkembar VR38DETT, namun versi terbaharu ini mampu mengekstrak 555 PS/632 Nm secara standard. Kuasa dari enjin dialirkan ke kesemua roda menerusi kotak gear GR6 klac-berkembar automatik enam-kelajuan dan juga sistem pacuan semua roda Attesa ETS.

Model terkini ini juga menerima sistem ekzos titanium baharu (dengan butang senyap bagi memberikan bunyi enjin yang tidak mengganggu penduduk kampung) serta pelbagai komponen yang ditempa, termasuk komponen pada sistem suspensi dan juga rim dari Rays Engineering berdiameter 20-inci.

Ia diberhentikan dengan sistem brek Brembo yang terdiri dari cakera 390 mm dengan angkup enam-pot di hadapan dan rotor 380 bersama angkup empat omboh di belakang.

Siam Nissan TKF turut menawarkan waranti selama tiga-tahun untuk setiap GT-R yang dijual oleh mereka, serta menyediakan khidmat menyelenggara jentera berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required