Pagani Huayra L’Ultimo – model coupe terakhir khas

Pagani Huayra L’Ultimo – model coupe terakhir khas

Selepas tujuh tahun dan 99 unit dikeluarkan, akhirnya Pagani Huayra telah diberhentikan pengeluarannya. Bagi menandakan pengakhirannya secara istimewa, pengeluar tersebut telah menunjukkan model terakhir, iaitu L’Ultimo. Menurut duPont Registry, model ini dibina khas untuk CEO pengedar Pagani di Miami, Brett David.

Kereta ini akan keluar pada bulan Jun, dan merupakan hasil kolaborasi selama lapan bulan antara pengeluar kenderaan dari Itali tersebut dengan David. Ia juga menggunakan satu teknologi baru yang membolehkan pelanggan mereka lukisan render kenderaan mereka secara virtual.

Huayra L’Ultimo menggunakan warna perak serta perincian hijau yang memberi penghormatan kepada kenderaan F1 Mercedes-AMG yang mendominasi perlumbaan tersebut menggunakan khidmat Lewis Hamilton. Ia juga diberikan sedikit naik taraf berbanding coupe biasa, termasuk splitter hadapan lebih besar dan sayap belakang yang tetap. Bahagian dalam juga menggunakan warna sama, dipadankan bersama tempat duduk putih dan tentunya kemasan gentian karbon.

Bahagian mekanikal tidak berubah, bermakna ia masih lagi menggunakan enjin 6.0 liter V12 twin turbo daripada Mercedes-AMG. Sudah jelas ia tidak memerlukan kuasa yang lebih kerana dalam pakej standard sahaja, ia sudah mampu menghasilkan 720 hp pada 5,800 rpm dan 1,000 Nm tork antara 2,600 hingga 4,200 rpm. Transmisi adalah unit manual automatik sequential tujuh kelajuan daripada XTrac.

Jika masih ada yang berminat dengan Huayra, Pagani sebenarnya masih lagi menghasilkan Huayra Roadster dan Huayra BC yang lebih berprestasi. Malah, anda juga mungkin boleh mendapatkan model khas tersendiri sekiranya mampu kerana melihat kepada Zonda, walaupun dikatakan sudah diberhentikan pengeluarannya, masih ada model baru yang diperkenalkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required