Pusat 3S/4S Proton – 61% rangkaian pengedar telah dinaiktaraf, persiapan bagi pengenalan SUV pertama

Pusat 3S/4S Proton – 61% rangkaian pengedar telah dinaiktaraf, persiapan bagi pengenalan SUV pertama

Sebagai sebahagian daripada perancangan memperkukuhkan perniagaan Proton, pengeluar kenderaan nasional itu mensasarkan untuk meningkatkan jumlah pusat 3S/4S menjadi 109 buah, sebagau persediaan bagi pelancaran model SUV pertama syarikat itu pada suku keempat 2018.

Bagi tempoh tiga bulan lalu, Proton telah menerima 170 permohonan daripada pengedar-pengedar atau rakan perniagaan yang berpotensi untuk menyediakan pusat 3S/4S berkenaan, dengan 82 daripada mereka berkemungkinan besar akan diluluskan untuk memulakan kerja-kerja naiktaraf berkenaan.

Sehingga kini, 66 permohonan telah dinilai dan diluluskan, menjadikan jumlahnya ialah 61% daripada 109 sasaran awal yang telah ditetapkan sebelum ini. Dengan perkembangan ini, Proton yakin akan dapat mencapai sasaran bagi naiktaraf rangkaian pengedarnya bagi tahun 2018.

Bergerak ke hadapan, syarikat itu bakal memperkenalkan model-model yang dibangunkan secara bersama dengan Geely, dan meneruskan rancangan naiktaraf yang terdiri daripada beberapa fasa sehingga 2020 nanti.

Pusat 3S/4S Proton – 61% rangkaian pengedar telah dinaiktaraf, persiapan bagi pengenalan SUV pertama

Selain memperkemas tahap operasi rangkaian pengedarnya, Proton juga sedang menjalankan penambahbaikan terhadap amalan serta proses dalaman syarikat itu. Ini termasuk mengambil individu-individu yang berpengalaman dalam industri automotif untuk menyertai mereka serta menghantar tenaga kerja untuk belajar daripada rakan strategik di China.

Proton juga memberi tumpuan untuk menambahbaik kualiti keseluruhan produk-produk sedia ada dengan cara mengaplikasikan sistem skor yang diamalkan oleh Geely – yang datangnya daripada sistem yang digunakan oleh Volvo.

Usaha-usaha ini adalah sebahagian sahaja daripada keseluruhan perubahan yang sedang dijalankan Proton untuk pengenalan SUV barunya nanti. Model berkenaan juga akan hadir dengan pelbagai ciri termaju, antaranya kawalan kruise adaptif serta brek kecemasan automatik (AEB). Setakat ini, ia sudah pernah dilihat sedang diuji di Malaysia. Pemilihan nama atas talian juga menarik minat orang ramai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required