Skoda Kamiq ditunjuk – saiz lebih kecil daripada Karoq

Skoda Kamiq ditunjuk – saiz lebih kecil daripada Karoq

Model SUV kecil terbaru Skoda khas untuk pasaran China telah ditunjukkan lebih awal melalui satu set lukisan, sebelum ia tampil secara rasmi di Beijing Motor Show minggu hadapan. Namanya masih belum diberitahu secara rasmi tetapi ada laporan yang mengatakan ia akan dipanggil sebagai Kamiq.

Penawaran terbaru oleh Skoda ini akan menjadi ahli ketiga SUV mereka yang ditawarkan di China, dengan diletakkan di bawah Karoq dan Kodiaq. Ia telah direka dengan pelbagai ciri untuk mengisi keperluan pengguna di negara tersebut, termasuk dari aspek rekaan, konsep serta kelengkapan.

Bentuk asas kenderaan ini mengingatkan kembali kepada kenderaan konsep Vision X yang pernah ditampilkan di Geneva – banyak garis-garis agresif dan kelihatan tegap. Walaubagaimanapun, bahagian dalam pula nampak lebih konvensional dengan menggunakan pendekatan minimalis, bersama skrin sesentuh bersepadu dan tolok analog.

Setakat ini masih belum ada perincian teknikal untuk Kamiq, tetapi menurut CarNewsChina, ia akan dikuasakan oleh enjin 1.5 liter yang boleh menghasilkan sehingga 110 hp, dan mungkin ada pilihan enjin lain. Transmisi standard adalah manual enam kelajuan, tetapi ia juga mungkin didatangkan dengan pilihan transmisi DSG klac berkembar. Harga dijangka bermula daripada 90,000 yuan (RM55,700) untuk model asas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required