BMW Concept iX3 sah bakal ditampilkan di Beijing

Model BMW Concept iX3 sah bakal ditampilkan di Beijing Motor Show minggu ini, apabila pengeluar kereta Jerman itu telah menyiarkan video teaser menjelang ketibaan kereta konsep janaan semua-elektrik tersebut.

Dalam klip video pendek ini, kelihatan gril ‘kidney’ dari model semasa X3 G01, diikuti dengan model konsep iX3. Seperti yang boleh dilihat, unit kepingan-tunggal ini mengingatkan kita pada model konsep i Vision Dynamics, dan berkemungkinan bakal menjadi tanda dagang bagi model BMW i yang akan datang.

Menurut spyshot terdahulu, versi produksi bagi Concept iX3 ini berasaskan X3, dengan gaya unik yang tersendiri, walau bagaimana pun, tidak kelihatan corong ekzosnya tetapi masih kelihatan sama dengan model standard X3.

Buat masa ini, perincian mengenai kereta janaan elektrik ini masih tersimpul rapi, namun iX3 bakal dikenali sebagai “kenderaan bateri elektrik Gen 4” sama seperti MINI EV akan datang. Walau pun model konsep ini bakal didedahkan pada umum tidak lama lagi, namun difahamkan versi produksinya tidak akan diperkenalkan sebelum tahun 2020. Model lain BMW i yang dalam perancangan termasuklah iNEXT pada 2021 dan selepasnya adalah i4.

GALERI: Spyshot BMW iX3

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required