GST-Sifar: Harga Kia RM10k lebih murah sehingga 30 Mei ini, atau sehingga SST diperkenalkan semula

GST-Sifar: Harga Kia RM10k lebih murah sehingga 30 Mei ini, atau sehingga SST diperkenalkan semula

Naza Kia Malaysia telah mengumumkan senarai harga baharunya tanpa 6% cukai barangan dan perkhidmatan (GST), yang telah dimansuhkan mulai 1 Jun ini. Maka, dengan ini, pihak syarikat membuat keputusan untuk menyerap kos GST tersebut, malah akan segera memberikan rebat kepada pelanggan yang membeli kenderaan dari 18 Mei.

Walau pun harga di bawah ini hanya digunapakai sehingga 30 Mei ini, namun Naza berkata pembeli akan terus menerima rebat sehingga cukai jualan dan perkhidmatan (SST) kembali diperkenalkan. Pada Jumaat lalu, Ketua Majlis Penasihat Kerajaan Tun Daim Zainuddin berkata cukai tersebut hanya bakal kembali diimplementasikan dalam tempoh dua hingga tiga akan datang, jadi sementara ini pastinya kita akan menerima lebih banyak manfaat dari penjimatan ini.

GST-Sifar: Harga Kia RM10k lebih murah sehingga 30 Mei ini, atau sehingga SST diperkenalkan semula

Klik untuk besarkan

Penjimatan tersebut bermula sebanyak RM2,000 bagi Picanto sehingga RM10,000 dari Sorento 2.2 CRDi HS dan Grand Carnival 2.2 CRDi EX dan SX. Tetapi harus diingat rebat bukanlah sehingga enam peratus penuh, kerana GST hanya digunakan untuk harga runcit yang disyorkan (RRP), di mana cukai jalan, pendaftaran dan lain-lain pembiayaan atas jalan digunakan.

Naza turut mengambil peluang ini untuk menyingkirkan beberapa model daripada senarainya. Salah satunya ialah Cerato, yang hanya kini tinggal satu varian iaitu 1.6 SX – di mana varian asas 1.6 KX dan 2.0 SX tidak diteruskan, mungkin juga ia akan hadir dengan model serba baharu. Rio sedan dan Sorento 2.2 CRDi LS juga ditamatkan jualannya, manakala pakej Novus S bernilai RM3,498 untuk Picanto tidak diteruskan (hanya pakej penuh Novus X sahaja kekal, kini pada harga RM5,000).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required