GST-Sifar: Mazda umum penjimatan hingga RM17k

GST-Sifar: Mazda umum penjimatan hingga RM17k

Dengan pemansuhan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) mulai 1 Jun ini, makin banyak syarikat kereta yang mengumumkan senarai harga bagi barisan modelnya dengan harga sifar GST. Bermaz selaku pengedar rasmi Mazda juga tidak ketinggalan berbuat demikian, dengan mengumumkan harga baharunya yang disifatkan lebih murah mulai 1 Jun ini, sehinggalah cukai jualan dan perkhidmatan (SST) diperkenalkan semula nanti.

Penjimatan dari RM4,221 untuk model paling murah iaitu Mazda 2 spesifikasi pertengahan, sehinggalah meningkat ke RM16,784.29 bagi CX-9 AWD. Manakala semua varian Mazda 6 (kecual model asas 2.0L) pula adalah RM11,000 lebih murah berbanding sebelum ini, sementara MX-5 RF roadster pula turut menikmati kadar sifar GST ini, dengan penjimatan sehingga RM13,000 bagi versi manual dan automatik.

GST-Sifar: Mazda umum penjimatan hingga RM17k

Klik untuk besarkan

Bermaz turut membuat keputusan untuk mengeluarkan model terpilih dari senarai harga berkenaan, melibatkan model asas BT-50 2.2 manual. Kenderaan pikap ini kini ditawarkan dengan harga dari RM101,428.88 bagi model spesifikasi tinggi 2.2 manual, iaitu RM6,028.82 lebih murah berbanding sebelum ini.

Walau bagaimana pun, harus diingat, senarai harga bagi BT-50 ini adalah termasuk dengan Pakej Sport yang bernilai RM6,415.10.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required