Huansu C60 Hyosow – Lambo Urus tiruan dari China

Huansu C60 Hyosow – Lambo Urus tiruan dari China

Huansu Auto, salah satu syarikat di bawah naungan Beijing Auto International Corporation (BAIC) telah memperkenalkan SUV terbaharunya digelar Huansu C60 Hyosow. Macam pernah nampak rekaan SUV ini? Ya tuan-tuan, C60 Hyosow ini adalah versi klon dari SUV Itali, Lamborghini Urus!

SUV ini direka dengan sangat agresif dengan lampu hadapan yang tajam dan tirus serta diberikan liang udara pada bahagian fender. Walaupun tidak ‘sebiji’ seperti Urus, sekali imbas anda pasti menyangka ia sebuah Lamborghini sebenar.

Dengan rupa yang agresif sebegini, C60 Hyosow dijual pada harga hanya 100,000 hingga 150,000 yuan atau sekitar RM62k hingga RM93k. Jika Urus dijana enjin V8 4.0 liter turbo berkembar berkuasa 641 hp/850 Nm, model klon ini pula diberikan enjin yang jauh lebih kecil iaitu pilihan 1.5 liter 150 hp dan 2.0 liter 195 hp – kedua-duanya dengan bentangan empat siinder sebaris.

Dari segi saiz pula, C60 Hyosow ini dibina dengan jarak roda 2,815 mm – agak panjang, namun masih 188 mm lebih pendek dari Urus asli. Walaupun telah didedahkan, model ini sebenarnya hanya akan membuat penampilan sulungnya pada 6 Jun ini.

GALERI: Lamborghini Urus asli

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required