BMW Z4 2019 – perincian, gambar, video rasmi disiar

BMW Z4 2019 – perincian, gambar, video rasmi disiar

Pelancaran BMW Z4 baru semakin hampir, dan pengeluar dari Jerman itu telah mengeluarkan perincian pertama berkenaan kereta tersebut, bersama beberapa gambar dan video waktu ia diuji di Miramas, Perancis. Menurut BMW, ujian di Miramas memberi fokus kepada talaan terperinci sistem suspensi dan pemanduan, dengan varian tertinggi adalah Z4 M40i.

Model M Performance ini akan mempunyai enjin enam silinder sebaris yang “sangat berkuasa” (berkemungkinan unit 3.0L twin-scroll turbo yang dipadankan bersama transmisi auto lapan kelajuan), suspensi sport dengan penyerap kawalan elektronik, gandar hadapan baru, rim aloi ringan M dengan tayar berbeza saiz depan dan belakang, sistem brek sports M dan differential belakang yang boleh dikunci secara elektronik.

“Konsep BMW Z4 ini adalah lebih ke arah kelincahan dan dinamik pemanduan. Tahap ketegaran badan yang tinggi serta sambungan suspensi yang tegap memberikan asas yang sempurna untuk tetapan yang dapat menjamin kualiti prestasi sebuah kenderaan sports, dalam aspek ketepatan stereng serta pecutan,” terang ketua bahagian suspensi, Jos van As.

Z4 generasi kedua E89 dulu tidak begitu diangkat sebagai roadster yang terbaik, tetapi BMW menjanjikan lebih lagi melalui model baru ini, terutamanya dalam aspek dinamik. Mereka juga memberitahu ujian setakat ini menunjukkan Z4 generasi ketiga “akan menawarkan peningkatan yang ketara dalam ciri sport-nya.”

“Z4 generasi pertama adalah sporty. Generasi kedua pula lebih kepada selesa. Untuk yang baru ini, ia boleh melakukan keduanya. Apa yang kami kekalkan daripada model terdahulu cuma namanya,” kata pengurus produk, Andreas Ederer.

Perkara ini kededngaran logik kerana Z4 berkongsi asas sama dengan sebuah lagi kereta sports akan datang iaitu Toyota Supra. Walaubagaimanapun, kedua model ini masih akan menunjukkan perbezaan yang tersendiri dan tidak akan menjadi seperti kembar Subaru BRZ dan Toyota 86.


GALERI: BMW Z4 Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required