Hyundai Santa Fe bakal dapat varian hibrid dan PHEV

Hyundai Santa Fe bakal dapat varian hibrid dan PHEV

Hyundai Santa Fe baharu bakal menerima penjana kuasa hibrid dan plug-in hybrid dalam tempoh 18 bulan akan datang, laporan Autocar UK. SUV tujuh-tempat duduk ini pertama kali didedahkan pada awal Februari lalu dengan pilihan enjin konvensional petrol dan diesel.

Perincian mengenai kedua-dua penjana kuasa tersebut masih disimpan rapi, namun hibrid sederhana ini mungkin diambil dari Tucson dan Kia Sportage facelift. Ia terdiri daripada 2.0 liter turbodiesel, mild hybrid starter generator (MHSG), dan penukar DC/DC voltan-rendah (LDC), inverter dan bateri lithium-ion 0.44 kWh.

Bagi PHEV, disarankan menggunakan penjana kuasa yang sama dengan Kia Optima kerana kesesuaiannya. Mengenai enjinnya, ia menampilkan penjana petrol 2.0 loter dengan motor elektrik 50 kW, bateri 9.8 kWh dan pengecas ‘on-board’ voltan tinggi. Sedan ini mendakwa mampu dipacu sehingga 965 km dan 43 km dalam mod EV penuh.

Versi elektrifikasi bagi model baharu ini adalah sebahagian daripada perancangan pengeluar kereta Korea Selatan ini bagi memperkenalkan 18 model eco-friendly ke pasaran global menjelang 2025. Dalam perancangan turut mengandungi kenderaan bahan api alternatif seperti Nexo janaan hidrogen.

GALERI: Hyundai Santa Fe 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required