Sembang PT #3: Kia Stinger dah sampai Malaysia, cara tunggangan offroad dan Yamaha Y15R GP Edition 2018

Sembang PT kembali lagi untuk siri ketiga. Dalam video kali ini, Hafiz dan Durrani berbincang tentang tiga perkara seputar hal-hal automotif tempatan yang berlangsung dalam masa terdekat ini. Pertama, tentulah berkaitan sebuah model yang baru saja menjengah pasaran tempatan, apa lagi kalau bukan Kia Stinger.

Model berkenaan menjadi penawaran penting bagi Kia diperingkat global; ia merupakan model prestasi yang pertama dihasilkan syarikat itu. Harganya di Malaysia juga bermula dari RM240k hingga RM310k – dua varian saja di tawarkan iaitu 2.0L GT-Line dan 3.3L V6 GT. Anda tahu tak sebenarnya ketua jurutera yang terlibat membangunkan Stinger pernah bertugas untuk menghasilkan jentera BMW M?

Kedua, Durrani berkongsi pengelamannya ketika berhujung minggu di dalam hutan untuk acara Rimba Raid yang baru berlangsung. Macam mana sebetulnya persiapan untuk menunggang di laluan offroad ini? Senang atau susah? Ikuti perkongsiannya dalam video ini.

Dan, yang terakhir adalah tentang motosikal Yamaha Y15ZR GP Edition 2018. Hong Leong Yamaha dah umumkan sebelum ini, harganya ialah RM8.6k. Tapi, biasanya dengan edisi-edisi khas seperti ini, akan ada pihak yang manipulasi untuk letakkan harga yang lebih tinggi. Berbaloi ke nak beli kalau macam tu keadaannya? Apa pun, tonton video yang kami sediakan ini dan kongsikan juga pandangan anda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required