GIIAS 2018: Kia Sportage facelift turut dipertontonkan

GIIAS 2018: Kia Sportage <em>facelift</em> turut dipertontonkan

Walaupun Kia tidak hadir secara rasmi di pameran GIIAS 2018, tetapi sebuah model Kia Sportage facelift tetap kelihatan – dengan penampilan bagi generasi keempatnya yang lebih segar, diletakkan pada ruang pameran sebuah syarikat filem penapisan haba.

Model berkenaan didedahkan pertama kali pada Mei lalu, model ini menerima enjin baru, dengan sedikit perubahan penampilan dan tambahan bagi ciri keselamatan dan infotainmen. Antara pembaharuan yang dibawa ialah rekaan baru bagi bampar depan dan belakang, serta rekaan lampu depan dan belakang.

DRL terdiri daripada empat lampu LED, sama seperti Cerato dan Ceed. Versi GT-Line yang dapat dilihat pada model dalam gambar ini turut dilengkapi dengan gril radiator hitam, skid plate hitam-perak dan kemasan krom hitam.

Tambahan terbesar ialah enjin diesel mild-hybrid EcoDynamics+ 48V yang ditawarkan untuk pasaran Eropah. Ia menggabungkan enjin diesel 2.0 liter ‘R’, bateri 48-volt dan unit penghidup-generator mild-hybrid. Menurut Kia, ini memberikan pengurangan pembebasan CO2 sebanyak 4% mengikut piawaian WLTP.

Enjin baru ini dipadankan dengan sistem pacuan semua roda, dengan kotak gear enam-kelajuan manual atau transmisi automatik lapan-kelajuan baru. Untuk pasaran Eropah dan Korea Selatan, Sportage baru ini juga ditawarkan dengan enjin 1.6 liter ‘U3’ turbodiesel dengan teknologi SmartStream. Pembakarannya lebih ceap, dan dengan sistem suntikan baru, ia 18 kg lebih ringan dan hadir dengan dua pilihan output; 115 atau 136 PS.

Kia Sportage facelift ini juga boleh dipilih untuk dilengkapi dengan sistem bantuan pemanduan termaju Kia ketika ini, termasuk kawalan cruise pintar dengan Stop & Go, Surround View Monitor dan Driver Attention Warning.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required