MSO tunjukkan dua tema rekaan untuk McLaren 720S

MSO tunjukkan dua tema rekaan untuk McLaren 720S

Cabang ubah suai khas rasmi McLaren iaitu McLaren Special Operations (MSO) telah memperkenalkan dua tema rekaan untuk model 720S iaitu Track Theme (berwarna putih) dan Pacific Theme (warna biru). Kedua-duanya berasal daripada portfolio sama seperti model Velocity Theme yang diperkenalkan tahun lepas.

McLaren 720S ditawarkan dalam tiga tahap spesifikasi untuk model standard, tetapi pelanggan boleh menambah barangan daripada MSO Defined atau MSO Bespoke Comission. “Kami terharu dengan reaksi yang diterima semasa 720S Velocity ditunjukkan pertama kali. Penghasilan dua lagi tema untuk 720S ini menunjukkan MSO mampu memenuhi sebarang permintaan pelanggan supaya kereta tersebut dapat memuaskan kehendak mereka,” kata pengarah urusan MSO, Ansar Ali.

Bagi rekaan Track Theme, ia menggunakan warna Anniversary White yang merupakan inspirasi daripada kereta F1 McLaren tahun 80-an. Kemudiannya, ia diserikan lagi dengan kemasan cat tangan warna Carbon Black dan Tarroco Orange pada bonet, pintu, panel belakang, airbrake dan rim. Melengkapkan penampilannya, terdapat lambang Speedy Kiwi pada cermin sisi gentian karbon kenderaan ini.

MSO tunjukkan dua tema rekaan untuk McLaren 720S

Semua komponen gentian karbon pada bahagian luar dan dalam kenderaan ini disudahi dengan kemasan satin, dan ia membantu mengurangkan berat serta menguatkan lagi ciri sportnya. Tempat duduk dibalut dengan kulit Alcantara Jet Black, dengan jahitan kontras warna McLaren Orange. Kemudiannya, 720S Track Theme ini turut dipasang dengan harness bar titanium (biasanya 50% lebih ringan daripada besi) yang boleh dipadankan bersama tali pinggang lumba six-point.

Melihat kepada 720S Pacific Theme pula, ia mendapat inspirasi daripada warna biru laut paling besar di dunia. Warna yang digunakan pada bahagian luar dipanggil sebagai Cerulean Blue manakala pada lekuk pintu pula adalah warna Estoril Blue. Warna istimewa ini kemudiannya diserikan lagi dengan teknik istimewa MSO iaitu meletakkan warna kepada komponen gentian karbon. Jadi, bumbung, splitter, salur udara, perumah cermin sisi, diffuser belakang, deck belakang, bampar serta penutup enjin yang dibuat daripada gentian karbon diwarnakan Cobalt Blue.

Bahagian dalam 720S Pacific Theme menggunakan tempat duduk biasa tetapi dibalut warna biru bersama jahitan kontras. Warna biru yang sama turut digunakan pada bahagian penanda tengah stereng. Ubah suai khas yang dilakukan pada dua kenderaan ini dilengkapkan dengan plet tanda khas MSO, seterusnya memberitahu ini adalah model istimewa.

McLaren 720S adalah model generasi kedua bagi McLaren Super Series. Ia diperkenalkan pada bulan Mac 2017 sebagai pengganti 650S dan dikuasakan enjin V8 4.0 liter twin turbo dengan kuasa 720 PS dan 770 Nm tork. Kuasa ini disampaikan ke roda belakang melalui kotak gear tujuh kelajuan klac berkembar SSG dan membolehkan ia memecut 0-100 km/j dalam masa cuma 2.9 saat, Laju maksimum pula 341 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required