Toyota Camry Sports dijual di Jepun – dari RM136k

Toyota Camry Sports dijual di Jepun – dari RM136k

Toyota Camry terkini sudah berada dalam pasaran Jepun lebih daripada satu tahun. Bagi menjadikan sedan segmen D ini lebih segar, Toyota telah memperkenalkan varian Camry Sports. Rupa yang lebih sporty untuk Camry ini sebelum ini hanya boleh didapati di pasaran Amerika Syarikat dan Australia, tapi kini akhirnya berada di Jepun sendiri.

Rekaan luar model ini juga lebih agresif berbanding Camry standard, dengan motif berbentuk X warna hitam berkilat di bahagian depannya, bersama bukaan udara yang lebih besar, side skirt lebih ke dalam, bukaan udara hiasan di bawah lampu belakang, spoiler di hujung but serta diffuser dengan dua muncung ekzos.

Bahagian dalam pula mendapat kemasan hiasan warna metalik serta pedal penukar gear. Untuk enjin, Camry ini masih lagi menggunakan unit hibrid sama seperti sebelum ini, yang terdiri daripada enjin petrol 2.5 liter Dynamic Force 178 hp/ 221 Nm yang digabungkan bersama motor elektrik 120 PS/ 202 Nm, seterusnya menghasilkan kuasa keseluruhan 211 PS. Penggunaan bahan api pula terletak sekitar 33.4 km dalam kitaran JC08.

Camry Sports ditawarkan dalam dua varian iaitu WS (menurut Toyota bermaksud “Worldwide” dan “Sports”) dan WS Leather Package yang lebih tinggi dengan tempat duduk kulit, rim 18 inci dua tona, head-up display, tempat duduk larasan kuasa di hadapan dan sistem navigasi T-Connect.

Harga untuk model ini terletak antara 3,672,000 yen (RM135,900) untuk model WS dan 4,341,600 yen (RM160,600) untuk WS Leather Package. Keseluruhannya 10 warna luar ditawarkan untuk model ini, termasuk warna dua tona yang menggabungkan Platinum White Pearl Mica, Emotional Red dan Dark Blue Mica Metallic dengan bumbung Attitude Black Mica.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required