Skoda Kodiaq GT – SUV coupe khusus untuk China

Skoda Kodiaq GT – SUV coupe khusus untuk China

SUV dengan saiz paling besar dari jenama pengeluar Czech, Skoda Kodiaq nampaknya akan terima versi coupe pula. Kumpulan Volkswagen telah mengeluarkan lakaran rekaan Skoda Kodiaq GT terbaru, yang akan menjadi model utama dan paling tinggi bagi jenama itu untuk pasaran China.

Untuk Kodiaq GT, model SUV berkenaan diberikan garis bumbung yang lebih rendah di bahagian belakangnya. Bermula dari penghujung pintu depan, ia semakin tirus ke bawah menuju ke bahagian pintu ruang karga di belakang.

Susun letak nama Skoda pada bahagian itu juga menggunakan saiz huruf yang lebih besar. Juga ada dua hujung ekzos pada sisi yang bersebelahan pada diffuser – nampak kemas.

Skoda memang banyak menumpukan perhatian terhadap SUV kebelakangan ini, yang menjadi strategi jenama itu untuk bergerak ke hadapan. Sama seperti corak yang diamalkan oleh pengeluar kenderaan lainnya.

Skoda juga sedang menghalakan perhatiannya kepada pasaran China; Kodiaq GT ini nanti akan menjadi model kedua dari jenama itu yang dikeluarkan khusus untuk pasaran China selepas model Kamiq. Ketika ini ada empat model Skoda yang telah memasuki pasaran di sana.

Tidak lama sebelum ini, Skoda memperkenalkan model Kodiaq RS – SUV tujuh tempat duduk yang paling pantas dalam litar Nurburgring.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required