Antara model kenderaan yang paling menarik perhatian diperingkat global tahun 2018 ini agaknya ialah Suzuki Jimny dalam penampilannya yang terbaru. Nampak gayanya ramai betul yang tak senang duduk dan terilham dengan model berkenaan. Kecil, kompak, comel tetapi dalam masa sama masih membawa tradisi Jimny lama yang tidak hanya ingin dikenali kerana penampilannya.

Wald International ada versi yang dibayangkan sendiri untuk Jimny; dengan gaya yang lebih agresif dengan Jimny Black Bison Edition. SUV kompak dengan kemampuan off-raod yang dihasilkan ini adalah berdasarkan varian Sierra.

Ia diberi rekaan baru bagi bahagian bampar depan, gril pelindung lampu utama, menggunakan lampu LED, “hidung” pada bonet serta lampunya. Tambahan lain ialah lebihan pada bahagian fender untuk penampilan yang lebih ranggi, dilengkapi dengan rim baru serta tayar off-road. Lampu LED juga ditambah pada bahagian bumbung. Di belakang, ada ditambah dengan spoiler bumbung.

Tema warna seperti dicadangkan namanya, semua dalam warna gelap dan hitam. Sekilas pandang, ada juga iras-iras SUV yang lebih besar, Mercedes-Benz G-Class. Apa pandangan tentang versi ini? Ramai ke yang letak hajat 2019 agar Jimny baru ini nanti turut sampai ke pasaran Malaysia?