10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Sebelum ini, kami telah kongsikan 10 artikel atau berita paling popular yang menjadi tumpuan pembaca di laman paultan.org/bm sepanjang tahun 2018. Macam mana pula dengan laporan pandu uji dan tunggang uji, mana satu yang berjaya tersenarai dalam kedudukan 10 teratas dan merekodkan paling banyak kunjungan? Untuk itu, di sini kami senaraikan 10 laporan pandu uji dan tunggang uji paling popular 2018.

10. Ujian penggunaan minyak varian Perodua Myvi

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Perodua Myvi berterusan menjadi tumpuan sebaik pelancarannya pada hujung tahun 2017 dahulu. Dan kami di paultan.org telah menyediakan banyak laporan yang mencakupi pelbagai aspek berkaitan model berkenaan. Satu daripadanya yang berjaya masuk ke dalam senarai 10 paling popular ialah cerita berkaitan kadar penggunaan minyaknya. Apa beza antara varian 1.3L dan 1.5L?

9. Kia Picanto 2018

Dalam segmen kereta kompak dalam pasaran, ketika ini terdapat beberapa pesaing yang menonjol. Myvi mungkin yang paling popular, tetapi Kia Picanto juga ada kelebihan yang tersendiri. Ia akan menjadi tarikan kepada mereka yang tak mahu mengikut selera kebanyakan orang dan ingin tampil berbeza. Harganya pula walau sedikit mahal, sesuai dengan penawaran spesifikasi yang ditawarkan.

8. Toyota Harrier 2.0T

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Ini antara SUV yang tampil dengan ciri premium dan sangat teliti pembuatannya yang pernah kami cuba sepanjang tahun lalu. Ini ditambah pula dengan penggunaan enjin baru 2.0L turbo dan tak sama dengan unit-unit yang dibawa masuk oleh pengimport persendirian, Toyota Harrier secara tak langsung meletakkan jenama itu kembali dalam minda kelompok yang ingin mencari SUV dalam segmen berkaitan. Ia wajar dipertimbangkan dalam senarai pendek anda.

7. Yamaha NVX 155 cc

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Senarai 10 paling popular ini nampak seimbang jika dilihat dari perwakilan antara laporan pandu uji kereta dengan laporan tunggang uji motosikal. Dan, satu model yang menjadi sebutan ramai tahun lalu tentulah skuter sporty dari Yamaha ini, NVX 155. Sehingga ke hari ini, jika anda perhatikan di atas jalan raya, popularitinya memang jelas kelihatan. Mungkin skuter paling menarik yang ada di pasaran setakat ini.

6. Benelli RFS150i

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Kalau bercakap tentang kapcai, genre yang paling meninggalkan kesan sejak beberapa tahun kebelakangan ini tentulah model-model dengan kapasiti enjin 150 cc. Dua pesaing paling utama tentulah Yamaga Y15ZR dan juga Honda RS150R. Tetapi, Benelli juga tidak mahu ketinggalan di dalam “perlumbaan” ini. Untuk itu, mereka memperkenalkan Benelli RFS150i. Bagaimana prestasinya?

5. BMW G310 GS

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Melalui motosikal ini, ia merupakan kali pertama BMW menawarkan barisan produknya dalam segmen motosikal dengan sesaran enjin yang lebih rendah begini. Tetapi, ia bukanlah dibina sepenuhnya oleh pengeluar Jerman itu, melainkan ia merupakan jalinan kerja sama dengan sebuah pengeluar dari India, TVS Motorcycle. Menariknya, motosikal ini tidak menghampakan; keseronokan menunggang kini boleh dinikmati dalam pakej yang kecil.

4. Modenas Pulsar NS200

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Ini satu lagi contoh corak dan jalinan kerjasama seperti yang dilakukan oleh BMW. Cuma, kali ini ia melibatkan pengeluar motosikal tempatan, Modenas yang menjalinkan usahasama dengan sebuah lagi pengeluar motosikal yang terbesar di India, Bajaj. Tanda harga menarik, dan Pulsar NS200 ini dirasakan mampu dijadikan motosikal peralihan daripada kapcai kepada jentera yang kapasiti enjinnya lebih besar.

3. Mazda CX-5

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Satu model SUV antara yang semakin mendapat perhatian daripada pengguna di Malaysia. Dalam penampilan facelift terbarunya, banyak juga pembaharuan yang diberikan kepada Mazda CX-5 ini. Tambahan pula ia versi pemasangan CKD, dengan pengenalan ciri GVC yang semakin sinonim dengan kenderaan Mazda ketika ini. Bosan dengan SUV popular yang terlalu banyak di atas jalan raya Malaysia? Maka bolehlah tinjau model ini.

2. Yamaha MT-09 2018

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Bagi tunggang uji, motosikal ini meraih paling banyak pembaca. Dan ia bukan kapcai, tetapi sebuah jentera dari barisan “motosikal besar” keluaran Yamaha. Dengan penampilan baru, dan tentunya tanda harga yang berpatutan, mungkin ramai yang menaruh hati untuk melamar motosikal ini. Apa kami fikir tentang jentera ini, adakah ia terlalu garang dan “jahat”?

1. Nissan Serena S-Hybrid 2018

10 laporan pandu uji paling popular sepanjang 2018

Apa jenis kenderaan yang paling popular dalam kalangan pembaca bahasa Melayu? Jika merujuk kepada senarai ini, maka jawapannya ialah sebuah MPV, Nissan Serena S-Hybrid 2018. Untuk model ini, banyak juga liputan yang kami lakukan, termasuk tiga video yang antara lain menunjukkan perbezaannya dengan versi lama C26 dahulu. Adakah ia sebuah kereta keluarga yang berbaloi? Jika dilihat dengan teliti, ia memang menawarkan banyak nilai dan kelebihan kepada pemiliknya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required