Polestar 2 – teaser awal pesaing Tesla Model 3 disiar

Polestar 2 – teaser awal pesaing Tesla Model 3 disiar

Model pertama Polestar iaitu Polestar 1 masih lagi dalam proses pembangunan, tetapi kini syarikat yang dimiliki oleh Volvo Cars itu telah menunjukkan pula teaser untuk model baru bernama Polestar 2. Sementara Polestar 1 adalah sebuah kereta PHEV coupe prestasi tinggi, Polestar 2 pula adalah sebuah kereta elektrik berbentuk fastback empat pintu.

Hanya satu gambar sahaja dikeluarkan oleh Polestar untuk menunjukkan bentuk Polestar 2 buat masa ini, dan apa yang anda boleh lihat, ia mempunyai bentuk yang tegap, cermin belakang besar dan lampu belakang yang nipis. Gambar kedua pula cuma menunjukkan logo Polestar.

Menurut syarikat itu, pengeluaran model Polestar 2 hanya akan bermula tidak lama selepas Polestar 1 keluar daripada kilang hujung tahun ini. Polestar 2 juga akan menjadi kereta elektrik bateri pertama syarikat itu, dan dikatakan boleh memberi jarak pergerakan sehingga 483 km dengan satu cas, dan kuasa sebanyak 400 hp. Spesifikasi lain belum disiarkan lagi.

Polestar 2 – teaser awal pesaing Tesla Model 3 disiar

Melihat penting kepada ciri ketersambungan dalam kenderaan, Polestar akan menampilkan buat kali pertama sistem infotainmen baru yang menggunakan asas sistem operasi Android oleh Google, yang juga termasuk Google Assistant versi kereta.

Apabila masuk dalam pasaran nanti, Polestar 2 akan bersaing dengan Tesla Model 3, dan ini bukan sahaja pada aspek prestasi, tetapi juga harga. Syarikat itu memberitahu, Polestar 2 akan dipasarkan pada julat harga yang dekat dengan Model 3, iaitu antara USD44,000 (RM182,168) hingga USD62,000 (RM256,692) sebelum insentif di Amerika Syarikat.

Selain jualan secara tunai, kenderaan ini juga akan ditawarkan dalam pakej langganan yang dikatakan oleh Polestar sebagai satu versi premium kepada pakej Care by Volvo. Selepas Polestar 1 dan Polestar 2, syarikat itu akan memperkenalkan pula sebuah SUV yang dinamakan sebagai Polestar 3.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required