Honda Civic Hatchback 2019 terima Brilliant Sporty Blue Metallic, pek keselamatan Sensing di Thailand

Honda Civic Hatchback 2019 terima Brilliant Sporty Blue Metallic, pek keselamatan Sensing di Thailand

Honda Civic facelift telah diperkenalkan di Thailand pada November tahun lalu. Selain ada peningkatan kecil, sedan FC turut menerima warna pilihan baharu Brilliant Sporty Blue Metallic dan juga sistem bantuan pemandu Honda Sensing untuk varian tertinggi.

Sementara Civic Hatchback tidak didatangkan dengan versi facelift bersama sedan, secara global, Headlightmag melaporkan bahawa hatch FK itu akan dipertingkatkan tidak lama lagi di Thailand. Civic Hatchback model 2019 akan menerima warna yang sama Brilliant Sporty Blue Metallic dan Honda Sensing seperti sedan, yang dijangka akan diperkenalkan di sana pada suku pertama 2019.

Civic Hatchback dilancarkan di Thailand pada Mac 2017. Tidak seperti sedan, hatch tidak menggunakan enjin asas NA dan hanya ditawarkan dengan unit 1.5 liter turbo empat-silinder dengan kuasa 173 PS dan tork 220 Nm dari 1,700 hingga 5,500 rpm. L15B7 ini dipadankan dengan transmisi automatik CVT dengan pedal penukar gear.

Bagi sudut dimensi, hatch ini menggunakan asas seperti Civic Type R – berkongsi lebar (1,798 mm) dan jarak roda (2,700 mm) seperti sedan, tetapi lebih tinggi (+20 mm) dan lebih pendek (-112 mm). Ruang but berkapasiti 727 liter dengan semua tempat duduk dibaringkan, berbanding model yang ada but dengan 519 liter. Ia berharga 1,169,000 baht (RM150,606) dan kit Modulo turut ditawarkan. Tahun lalu, versi merah turut diperkenalkan.

Apa pendapat anda dengan versi hatch ini bersama warna baharu yang ditawarkan? Ia adalah warna sebenar bagi Type R (lihat foto di atas), jadi sesuailah untuk anda yang ingin memiliki replika FK8 Type R. Walau bagaimana pun, Honda Malaysia tidak berhajat untuk membawanya ke pasaran kita.

GALERI: Honda Civic Hatchback, spesifikasi Thai

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required