TAS2019: Honda Civic Versatilist nampak seperti SUV

TAS2019: Honda Civic Versatilist nampak seperti SUV

Untuk segmen SUV, Honda mempunyai dua model yang menerima sambutan baik iaitu HR-V dan CR-V. Tapi bagaimana pula kalau ada yang mahukan SUV dengan ciri yang lebih kepada sebuah kereta, ataupun sudah memiliki kereta dan mahu menukar cita rasa penampilan kepada sebuah SUV? Inilah jawapannya – Civic Versatilist hasil daripada satu lagi sayap aksesori Honda iaitu Access.

Model ini diperkenalkan semasa Tokyo Auto Salon di Jepun, dan ia menggunakan asas daripada Civic Hatchback yang kemudiannya dijadikan lebih ranggi dengan tambahan kit badan. Rekaan kit ini tidak terlalu agresif, tetapi seakan mengingatkannya kepada Subaru XV yang mempunyai hiasan plastik hampir sama. Untuk menjadikannya mudah dilihat, hiasan pada Civic ini diwarnakan kelabu berbanding putih pada keseluruhan bahagian badannya yang lain.

Bampar kenderaan ini turut direka semula, dan rendah di bawahnya terdapat lampu kabus di penjuru serta tambahan bahagian berbentuk sedikit tajam yang bersambung ke tepi sehingga hiasan di keliling lengkuk roda. Sudah tentu, kit ini datang sekali dengan side skirt tetapi yang lebih menarik perhatian adalah satu lagi hiasan berbentuk seperti sirip di pintu hadapan.

Melengkapkan penampilan Civic Versatilist ini adalah rim aloi 18 inci yang diambil daripada HR-V RS, pelindung cermin sisi serta hiasan pada di atas lampu dan gril yang juga berwarna kelabu. Masuk ke dalam, anda akan melihat penggunaan balutan kulit warna putih, yang sebenarnya tidak ditawarkan pada model Civic Hatchback biasa.

Buat masa ini Civic Versatilist masih lagi sebuah kenderaan konsep, tetapi ia mungkin akan menemui pasaran tidak lama lagi kerana dihasilkan sendiri oleh Honda melalui Access. Kalau anda sudah mempunyai Civic sekarang, adakah rekaan seperti ini dapat menarik perhatian anda?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required