BMW Malaysia melancarkan enam fasiliti pengecasan BMW i baharu di Bangsar Shopping Centre

BMW Malaysia melancarkan enam fasiliti pengecasan BMW i baharu di Bangsar Shopping Centre

Dalam majlis mengumumkan prestasi jualan BMW Group Malaysia sepanjang 2018, jenama kenderaan premium ini turut memperkenalkan enam fasiliti pengecasan baharu BMW i di Bangsar Shopping Centre. Ia menandakan satu langkah yang penting dalam inisiatif syarikat ini untuk memupuk peralihan negara Malaysia ke arah Mobiliti-Elektro.

Pengenalan infrastruktur baharu ini merupakan susulan kepada fastiliti-fasiliti pengecasan BMW i yang dibuka di Ramada Plaza oleh Wyndham Melaka, The Banjaran Hotsprings Retreat di Ipoh, Iconic Hotel di Pulau Pinang serta WEIL Hotel di Ipoh yang diperkenalkan pada tahun lalu.

Portfolio Mobiliti Bervisi BMW Group Malaysia dengan kenderaan BMW iPerformance juga didukung oleh platform ChargEV melalui usaha samanya dengan GreenTech Malaysia.

Perkhidmatan BMW ChargeNow yang ditawarkan menerusi program BMW 360° ELECTRIC juga memberikan akses kepada fasiliti-fasiliti pengecasan rakan kongsi yang lain seperti ChargEV, ia membolehkan pengguna menikmati bantuan dan akses 24/7 bagi kesemua lokasi pengecasan yang terletak dalam rangkaian ChargEV yang kian berkembang di seluruh negara.

Pada tahun lalu, kenderaan elektrifikasi BMW mencatatkan penguasaan sebanyak 57% dalam jualan keseluruhannya di negara ini, dengan sejumlah lebih 7,500 unit. Model plug-in hybrid tersebut ialah BMW X5 xDrive40e, BMW 740Le xDrive, BMW 530e, BMW 330e dan MINI Cooper S E All4 . Ini menandakan penerimaan masyarakat di Malaysia untuk kenderaan plug-in hybrid semakin menggalakkan, apatah lagi stesen pengecasannya kian diperluaskan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required