Nissan Sylphy baharu akan didedahkan di Shanghai?

Nissan Sylphy baharu akan didedahkan di Shanghai?

Nissan telah mengumumkan bahawa mereka akan mendedahkan sebuah model sedan baharu ketika berlangsungnya Auto Shanghai 2019 pertengahan bulan ini. Namun jenama berkenaan tidak mendedahkan secara spesifik model yang akan membuat kemunculan sulung tersebut, tetapi menyatakan bahawa ia adalah “model baharu yang menampilkan rekaan terbaharu Nissan dan menawarkan pelbagai teknologi dari Mobiliti Pintar Nissan.”

Khabar angin yang bertiup kencang mengatakan bahawa model tersebut adalah Nissan Sylphy generasi baharu, di mana awal tahun ini gambarnya telah bocor di internet. Model generasi baharu Sylphy atau sebahagian pasaran dikenali dengan nama Sentra berkenaan menampilkan rupa lebih agresif, diinspirasikan dari Maxima dan Altima/Teana generasi terkini.

Muka sedan berkenaan menerima gril V-Motion terbaharu, bersama lampu hadapan ‘Boomerang’ tirus dan bampar direka garang dengan ‘perisai’ pada bahagian perumah lampu kabus.

Nissan Sylphy baharu akan didedahkan di Shanghai?

Kereta ini juga diberikan rekaan garis bumbung lebih landai di belakang, bersama tiang-C yang diberikan kemasan bagi menampakkan seolah-olah bumbungnya terapung – ciri yang sama pada model-model terkini Nissan seperti Maxima dan Leaf generasi baharu.

Bahagian belakang turut direka bersegi bagi diserasikan dengan rekaan muka hadapan. Lampu LED belakang dan juga bahagian panel nombor plat direka seakan mewujudkan imej V-Motion. Kemasan diffuser diberikan pada bampar bagi melengkapkan rupa lebih sporty Sylphy generasi baharu ini.

Menurut laman automotif China, Autohome.cn, Sylphy generasi baharu ini menampilkan dimensi 10 mm lebih panjang (4,641 mm) dan 55 mm lebih lebar (1,815 mm) dari model sedia ada. Jarak rodanya juga 12 mm lebih jauh, tetapi untuk imej lebih sporty, kereta ini dihasilkan 53 mm lebih rendah (1,450 mm) berbanding versi sebelumnya. Ia juga dikhabarkan dijana oleh enjin 1.6 liter empat silinder berkuasa 137 hp (139 PS).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required