Honda Jazz Mugen Concept muncul dikhalayak ramai sekali lagi – dipamerkan di Malaysia Autoshow 2019

Honda Jazz Mugen Concept muncul dikhalayak ramai sekali lagi – dipamerkan di Malaysia Autoshow 2019

Model konsep Honda Jazz Mugen telah pun membuat kemunculan sulungnya di Kuala Lumpur International Motor Show (KLIMS) tahun lalu, dan kini ketika berlangsung Malaysia Motorshow 2019, ia sekali lagi dipamerkan oleh Honda Malaysia. Nampak sama, tapi sebenarnya kali ini ia tampil dengan sedikit perbezaan.

Hatchback ini tampil dengan kit badan Mugen terkini menampilkan bampar hadapan yang lebih seperti kapal angkasa (berbeza dengan versi 2017), dengan lampu kabus bulat dan juga sepasang lubang kembar tiga pada bahagian bawah – dua daripadanya menempatkan lampu nyalaan siang LED, gril hadapan, spoiler belakang, skirt sisi dan juga bampar belakang lengkap dengan diffuser.

Ingin saya ingatkan sekali lagi, bahawa ini adalah versi konsep hadir dengan warna badan Passion Red Pearl, rim-17 inci Mugen dengan tayar 205/45R17, berbeza dari model produksi yang boleh anda beli (terhad kepada 300 unit sahaja) yang hanya diberikan rim aloi 16-inci dua-tona standard Jazz.

Honda Jazz Mugen Concept muncul dikhalayak ramai sekali lagi – dipamerkan di Malaysia Autoshow 2019

Anda perlu melihat dengan teliti untuk melihat perbezaan pada versi baharu ini dengan versi KLIMS 2018. Pertama adalah bahagian spoiler bampar hadapan yang kini telah diwarnakan hitam seperti model produksi. Satu lagi perbezaan ialah jalur pelekat badan Mugen yang kini telah ditampal di sepanjang tingkap sisi.

Model konsep Mugen ini diasaskan dari varian tertinggi gred V, jadi ia masih menerima kelengkapan penuh seperti skrin sesentuh 6.8-inci, panel sesentuh untuk kawalan penghawa dingin dan upholsteri kulit dan enam-beg udara. Unit janakuasa juga masih lagi sama menampilkan enjin 1.5 liter empat silinder i-VTEC SOHC berkuasa 120 PS/145 Nm digandingkan dengan kotak gear CVT automatik.

Seperti biasa, model konsep ini bukan untuk dijual. Namun untuk model produksi yang saya sebutkan tadi, ia dijual pada harga RM88,600 untuk warna badan Modern Steel Metallic dan RM88,720 bagi pilihan warna badan White Orchid Pearl.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required