Toyota RAV4 dengan kit TRD dan Modellista di Jepun

Toyota RAV4 dengan kit TRD dan Modellista di Jepun

Sebelum ini anda mungkin sudah pernah melihat Toyota RAV4 yang dilengkapkan dengan kit TRD untuk jualan Amerika Syarikat, tapi bagaimana pula untuk pasaran tempat asal mereka sendiri? Ini dia, kit baru yang diperkenalkan oleh TRD dan Modellista untuk pasaran Jepun, dengan keseluruhannya ada empat pakej.

Daripada TRD, dua pakej yang ditawarkan diberi nama Field Monster dan Street Monster. Untuk Field Monster, ia lebih kepada offroad, termasuk bampar lebih ranggi, dengan pilihan lampu LED tambahan, tambahan kemasan keliling fender, penghadang lumpur, rak bumbung, rim ‘Crimson MG Monster’ 17 inci dan hiasan lain.

Pergi pula kepada Street Monster, pakejnya datang dengan kit badan penuh yang termasuk spoiler pada bampar depan dan belakang, lampu LED tambahan, skirting, kemasan keliling fender yang diwarnakan sama dengan badan serta hiasan muncung ekzos. Melengkapkan penampilannya adalah rim aluminium TRD TF X-Limited 20 inci.

Modellista seperti biasa menyediakan kit yang menjadikan kenderaan kelihatan lebih mewah. Aksesori yang ditambah tidak begitu banyak, tapi ternyata memberi penampilan yang berlainan. Ini termasuk spoiler pada bampar hadapan, skirt tepi dan rim 19 inci.

Satu lagi pakej yang ditawarkan adalah daripada JAOS, yang menghasilkan penampilan lasak seperti Field Monster oleh TRD. Dalam pakej JAOS ini terdapat tambahan bahagian pelindung pada bampar, muka depan (dengan tambahan lampu LED), tepi serta c-pillar. Rim pula adalah unit 20 inci.



GALERI: Toyota RAV4 TRD Field Monster dan Street Monster

GALERI: Toyota RAV4 dengan kit Modellista dan JAOS

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required