Subaru Forester generasi kelima dibuka tempahan akhir bulan ini – bakal dilancar pada Julai 2019

Subaru Forester generasi kelima dibuka tempahan akhir bulan ini – bakal dilancar pada Julai 2019

Kerika pelancaran Subaru XV GT Edition, TC Subaru turut mengumumkan Forester generasi kelima akan mula dibuka tempahannya pada penghujung bulan ini. SUV serba baharu itu akan diperkenalkan di Malaysia pada Julai ini, dan ia dipasang di kilang Tan Chong Subaru Automotive (Thailand) Limited atau TCSAT.

Walau bagaimana pun, harga rasmi bagi model import sepenuhnya (CBU) ini masih belum didedahkan, namun TC Subaru membuka peluang kepada pelanggan yang berminat dengan memberikan insentif untuk mereka yang membuat tempahan awal. Untuk 50 pelanggan pertama di Malaysia yang menempah Forester serba baharu ini, TC Subaru akan membawa mereka melawat kilang TCSAT di Bangkok pada Disember ini, sekaligus memberi peluang melihat sendiri pemasangan model Subaru.

Forester serba baharu ini juga dibangunkan dengan binaan Subaru Global Platform (SGP), sama seperti Impreza dan XV. Untuk pasaran Taiwan, Forester didatangkan dengan enjin FB20 2.0 liter suntikan-terus empat-silinder boxer (156 PS/196 Nm), yang dipadankan bersama Lineartronic CVT dan sistem Symmertical All-Wheel Drive.

GALERI: Subaru Forester 2.0-S EyeSight 2019 (spesifikasi Thailand)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required