BMW Z4 G29 sDrive30i tiba di Malaysia- RM456,800

BMW Z4 G29 sDrive30i tiba di Malaysia- RM456,800

Semasa pelancaran 3 Series G20, BMW Malaysia turut mempamerkan model Z4 G29. Walaubagaimanapun, itu adalah varian M40i panduan sebelah kiri, sementara varian yang akan dilancarkan untuk pasaran Malaysia adalah sDrive30i, seperti yang boleh dilihat dalam gambar ini. Walaupun belum dilancarkan secara rasmi, tempahan untuknya sudah dibuka dan harga yang didedahkan adalah RM456,800 tidak termasuk insurans.

Z4 G29 sDrive30i dikuasakan oleh enjin petrol empat silinder 2.0 liter dengan sistem pengecas turbo twin-scroll, yang dipadankan bersama transmisi Steptronic lapan-kelajuan dan mampu menghasilkan kuasa sebanyak 255 hp (258 PS) dan 400 Nm tork pada 1,550 hingga 4,400 rpm. Laju maksimum dihadkan pada 250 km/j.

Antara kelengkapan standard yang ada pada Z4 G29 ini adalah termasuk casis serba baru, sambungan spring berkembar strut axle di depan, suspensi jenis five-link rear axle di belakang, Dynamic Stability Control (DSC), yang merangkumi ABS, Dynamic Traction Control (DTC), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC), Start-Off Assistant serta Fungsi Performance Control yang memberikan kawalan lebih mantap dengan cara menyalurkan tork dalam kadar yang pelbagai kepada roda belakang.

Ia akan ditawarkan dalam empat warna luaran iaitu San Francisco Red, Misano Blue, Black Sapphire dan Alpine White, bersama pilihan kemasan dalam serba hitam, Magma Red dengan jahitan hitam atau Cognac dengan jahitan hitam (seperti pada unit yang dipamerkan sempena acara BMW M Track Day di Litar Sepang ini).

Kereta ini juga datang dengan M Sport Suspension dan Variable Sport Steering secara standard, dan barangan lain yang turut diberi adalah termasuk pengecas telefon tanpa wayar, kunci digital dan Intelligent Parking Assistant dengan ciri Reversing Assistant.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required