Proton hadiahkan SUV X70 kepada YDP Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah

Proton hadiahkan SUV X70 kepada YDP Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah

Pada 16 Julai lalu, Proton berbesar hati menyampaikan seunit SUV X70 kepada Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah di Istana Negara, Kuala Lumpur.

Berita ini telah dikongsikan sendiri oleh Proton menerusi laman Facebook rasmi mereka beberapa jam yang lalu. Proton memilih varian tertinggi X70 Premium 2WD dalam rona putih untuk dihadiahkan khas kepada DYMM Seri Paduka Baginda.

Menurut Proton, majlis penyampaian serba ringkas itu disempurnakan oleh Datuk Seri Syed Faisal Albar, Pengerusi Proton dan turut diiiringi beberapa pengurus kanan syarikat pengeluar kereta nasional tersebut. Malahan DYMM Seri Paduka Baginda juga turut meluangkan masa melihat dengan lebih dekat SUV tersebut bersama pengurusan Kanan PROTON selain diberikan penerangan serba ringkas mengenainya.

Sejak dilancarkan pada 12 Disember tahun lalu, sehingga kini, X70 telah diangkat sebagai SUV segmen-C yang paling laris di pasaran. Ia bukan sahaja mendominasi pasaran SUV di Malaysia, malah turut menjadi penyumbang tertinggi dalam angka jualan bagi Proton dalam tempoh enam bulan pertama 2019.

Malah X70 juga bakal dipasarkan di sini sebagai unit pemasangan tempatan (CKD) dan dipasang di kilang Proton di Tanjung Malim. Unit CKD berkenaan dijangka akan dilancarkan pada penghujung tahun ini dengan menawarkan harga yang lebih kompetitif berbanding unit CBU yang dibawa masuk dari China.

Buat masa ini, barisan X70 yang terdiri daripada varian asas Standard 2WD dijual pada harga RM99,800, manakala varian Executive 2WD berharga RM109,800, varian Executive AWD berharga RM115,800 dan varian tertinggi Premium 2WD berharga RM123,800. Kesemua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan, tanpa insuran, termasuk waranti lima-tahun/150,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required