GALERI: Honda CR-V Mugen – hanya 300 unit!

GALERI: Honda CR-V Mugen – hanya 300 unit!

Semalam Honda Malaysia (HM) telah mengumumkan bahawa model edisi terhad CR-V Mugen kini telah mula dijual untuk pasaran tempatan, dihasilkan terhad hanya 300 unit. Hari ini, jurugambar kami, Patrick Seow telah bergegas ke bilik pameran Honda bagi mendapatkan galeri penuh SUV segmen-C istimewa tersebut khas untuk tatapan anda.

HM menghasilkan CR-V Mugen ini berasaskan model varian pertengahan 1.5L Turbo 2WD dengan dua harga berbeza mengikut warna badan. Untuk mereka yang berminat dengan warna Passion Red Pearl, ia dijual pada harga RM152,900, manakala bagi warna badan White Orchid Pearl pula berharga RM153,300.Harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan tanpa insuran.

Sebagai perbandingan, model standard 1.5L Turbo 2WD dijual pada harga RM 150,992.00 manakala model tertinggi 1.5L Turbo Premium pula dijual pada harga RM 163,191.00.

GALERI: Honda CR-V Mugen – hanya 300 unit!

Jadi dengan harga sekitar RM3k lebih mahal, CR-V edisi terhad ini akan datang standard dengan kit badan Mugen asli yang terdiri dari kemasan gril hadapan, spoiler bawah bampar hadapan dan belakang, kemasan seakan skirt pada bahagian sisi, spoiler bumbung lebih besar dan juga emblem-emblem Mugen di tempat sepatutnya.

Kit badan ini adalah kit yang sama dipadankan pada model konsep CR-V Mugen di KLIMS 2018 dan juga Malaysia Autoshow 2019. Malah kit yang sama juga telah membuat penampilan di Tokyo Auto Salon 2019 awal tahun ini dan juga boleh didapati di laman web rasmi Mugen Jepun. Walau bagaimanapun, rim Mugen MDR 19-inci tidak dibekalkan dan ia masih dipadankan dengan rim aloi 18-inci standard. Berbaloi tak kit tersebut? anda buatlah penilaian sendiri.

Tiada perubahan diberikan pada kelengkapan lain, dan ia masih dibekalkan dengan ciri-ciri sama seperti 1.5L Turbo 2WD standard. Jadi di sebelah luar CR-V ini diberikan lampu utama, DRL dan lampu kabus kesemuanya adalah LED, penderia parkir di hadapan dan belakang, dan pengilap cermin automatik.

Manakala pada bahagian kabin, ia hadir dengan kemasan warna hitam serta perincian kayu, pedal penukar gear pada roda stereng, skrin LCD TFT berwarna, sistem pendingin hawa dua-zon serta sokongan Apple CarPlay dan Android Auto.

Untuk keselamatan juga sama, tiada sistem Honda Sensing seperti model tertinggi Premium diberikan dan ia hadir standard dengan enam beg udara, VSA dan bantuan mula mendaki, auto brake hold dan cagak Isofix di belakang.

Honda CR-V Mugen ini masih lagi dijana dengan enjin 1.5 liter VTEC Turbo 193 PS pada takat 5,600 rpm dan tork maksima 243 Nm tork dari 2,000 rpm hingga 5,000 rpm, digandingkan dengan transmisi CVT untuk memacu hanya roda hadapan. Kenapa tiada peningkatan kuasa walaupun ada emblem Mugen? Barang performance Mugen ni bukan murah tuan-tuan, siapa nak beli CR-V kalau harga nak cecah RM200k nanti?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required