Kawasaki siarkan teaser ketiga Z H2 Supercharge – bayang bentuk keseluruhan sudah boleh dilihat

Dalam video teaser pertama, anda cuma boleh melihat turbin unit supercharge. Kemudian dalam teaser kedua, sedikit bahagian luarnya seperti lampu hadapan, enjin serta panel meter didedah. Kini dalam teaser ketiga, anda sudah boleh melihat bayangan bentuk keseluruhan motosikal baru Kawasaki Z H2 yang akan didedahkan sepenuhnya 23 Oktober nanti.

Seperti yang sudah diketahui daripada namanya, ini adalah sebuah motosikal naked yang akan menggunakan enjin supercharge seperti H2, dan anda boleh melihat sendiri daripada video teaser ketiga ini ia tidak mempunyai fairing di hadapan, panel lampu belakang lebih runcing dan bentuk tangki yang lebih membonjol ke atas.

Atas sedikit daripada lampu hadapannya yang terletak rendah, terdapat satu panel penghadang kecil yang mungkin digunakan sebagai pelindung bagi panel meter TFT berwarna penuh yang akan digunakan pada model ini. Walaupun adalah sebuah motosikal yang ganas, tempat duduk belakangnya masih lagi mempunyai kusyen untuk pembonceng.

Sekiranya betul model baru Z ini menggunakan enjin sama seperti H2, ia mungkin boleh menjadi model Z yang paling berkuasa. Pada H2, enjin empat silinder sebaris 998 cc, yang dibantu oleh unit supercharger keluaran Kawasaki sendiri, mampu menghasilkan kuasa sehingga 200 PS (H2R boleh menghasilkan 310 PS) pada 14,000 rpm dan 165 Nm tork pada 12,500 rpm.

Antara kelengkapan yang boleh dijangkan untuk model ini adalah seperti suspensi boleh laras sepenuhnya depan dan belakang, brek Brembo Stylema di hadapan, dan sistem elektronik moden seperti KTRC, cruise control dan ABS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required