Toyota C-HR 2020 – kit badan Modellista diperkenal

Toyota C-HR 2020 – kit badan Modellista diperkenal

Baru sahaja Toyota C-HR facelift 2020 diperkenalkan untuk pasaran Jepun minggu lalu, kini pengeluar kit badan terkenal dari negara berkenaan, Modellista telah pun mendedahkan peralatan penggayaan versi mereka untuk crossover tersebut. Bukan hanya satu, malah Modellista memperkenalkan dua versi kit badan tersendiri untuk C-HR berkenaan.

Yang pertama dikenali sebagai Boost Impulse, iaitu C-HR yang berwarna kuning seperti gambar di atas. Kit ini hadir dengan lips spoiler hadapan yang sangat agresif yang turut menempatkan lampu nyalaan siang LED tambahan, skirt sisi bersama kemasan hitam, kemasan seakan diffuser lebih garang di belakang, serta empat tip ekzos berbentuk empat segi.

Anda juga boleh menambah peralatan opsyen lain sebagai tambahan, antaranya adalah kemasan krom pada gril bahagian atas, kemasan hitam berkilat pada fender hadapan lengkap dengan jalur krom, penutup cermin sisi dengan rekaan lampu LED unik, spoiler belakang dan juga rim bersaiz 19-inci yang datang bersama tayar.

Kit kedua dikenali sebagai Elegance Ice seperti yang anda boleh lihat pada C-HR yang berwarna putih. Ia juga hadir dengan kit aero yang terdiri dari lips spoiler hadapan dengan serlahan-serlahan krom, skirt sisi dan kemasan bawah bampar belakang. Opsyen lain yang turut boleh dipilih dengan kit ini termasuk kemasan-kemasan krom pada bahagian bawah pintu dan pembuka pintu, serta tip ekzos berkembar dan juga rim 19-inci.

Versi standard Toyota C-HR menerima pembaharuan pada lampu hadapan, bampar hadapan dan juga lampu belakang yang kini bersambung dengan spoiler. Untuk pasaran Jepun juga anda boleh mendapatkan C-HR yang lebih sporty terus dari bilik pameran menerusi model GR Sport yang diberikan sentuhan oleh Toyota Gazoo Racing.

Untuk pilihan janakuasa pula, model pasaran Jepun ini tidak menerima versi yang dijana oleh sistem hibrid bersama enjin 2.0 liter baharu yang menghasilkan 184 hp. Ia masih kekal dengan dua pilihan seperti sebelum ini – model hibrid 1.8 liter dan juga versi petrol sepenuhnya 1.2 liter turbo.

Toyota C-HR 2020 – kit badan Modellista diperkenal

Bagi model Hybrid, ia menggabungkan enjin kitaran-Atkinson 1.8 liter empat silinder 2ZR-FXE (94 hp/142 Nm) dan juga motor elektrik (72 hp/163 Nm) bagi menghasilkan kuasa keseluruhan 122 hp, dan kadar penggunaan bahan api sehingga 25.8 km setiap liter mengikut standard WLTP.

Model petrol sepenuhnya pula dijana oleh enjin 8AR-FTS 1.2 liter empat silinder dengan pengecas turbo, berkuasa 115 PS/185 Nm. Kedua-dua versi berkenaan digabungkan dengan kotak gear CVT automatik, tetapi untuk model GR Sport dengan enjin 1.2 liter turbo, pembeli boleh memilih kotak gear manual enam-kelajuan, yang direka bersama sistem rev-match automatik yang akan memberikan kesan sama seperti teknik heel & toe ketika pemandu menurunkan gear secara agresif.

Bukan itu sahaja, Toyota C-HR GR Sport juga hadir dengan kerangka lebih tegar menerusi pemadanan pendakap pada tengah lantai, dan juga penyerap hentak, spring, bar anti-oleng, dan juga stereng yang ditala semula bagi memberikan pemanduan yang lebih dinamik.

Toyota C-HR 2020 Modellista Boost Impulse

Toyota C-HR 2020 Modellista Elegance Ice

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required